PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanzuman problemi



Mkarakas
14.Haziran.2019, 18:42
O zmn diyebilirizki 2014 modellerdede şanzuman problemi varmış
Hiçbir problem yokken Bi anda vitese geçmemeye başladı ve 1.-3. Viteslerde ses geliyor sabah ustaya gittim geçmiş olsun dedi ve 1500 TL civari ücret istedi
Nasıl bir yol izlemeliyim daha önce yaşayanlar varsa tecrübelerini paylaşabilirmisiniz

Eray Aksoy
14.Haziran.2019, 20:24
Mehmet tekrar geçmiş olsun.Regaller de şanzıman problemi malzemenin üretim esanasında yanlış yapılan ısıl işlemi ile alakalı.10-15 bin km. de şanzıman istiyor makineler.Ben motor sahibi değilim ancak uzun zamandır burada yazılan ve görüştüğümde anlatılan budur bana.Öncelikle motoru açmak için kafadan ustalar 400-500 lira para istiyorlar.Dişli,keçe falan derken çok rahat 1000 lira da malzeme tutuyor.1500 liraya çıkabiliyorsan gene çok iyi rakam sayılır.Normalde rakam 2000 liraya yakın tutar motorun durumuna göre.Şimdi sende sorun sadece dişlilerde ise facebook gibi sosyal alanlardan veya çıkma parça satanlardan sorunlu dişliyi temin edebilirsen fiyat da ona göre düşecektir.Yok bulamazsan da set olarak alman gerekecek ve bu da sana ortalama 800 - 1000 lira gibi bir rakama gelecektir.Şanzıman değişimi gerekiyorsa izleyebileceğin tek yol budur.Başka halloluru yok.Maalesef bu rakamları karşılamak durumunda kalıyoruz.İyi bir ustaya motoru emanet etmek ise işin en önemli püf noktasıdır.İşin ehli olmayan bir usta adamı canından bezdirebilir.100-200 lira fazla olsun ama adam gibi olsun.

TuruncuBuji
14.Haziran.2019, 21:16
Öncelikle geçmiş olsun. Eray abi bir çok konuya değinmiş. Benim sana ayrıca önerim işinden gücünden vakit bulabilirsen, usta motosikleti açarken yanında ol. Güvendiğin biri ise sıkıntı yok ama, güvenilir bir usta değil ise seni çok üzebilir. Belki usta konusunda şanslı olabilirsin (Benim gibi) ama bir art niyetli ustaya denk gelsen sana daha bir çok masraf çıkarabilir. Örnek vermek gerekirse şanzımanda meydana gelen arıza ile birlikte yağ pompasının içine parçacıklar kaça bilmekte, buda yağ pompasının dönüşü engelleyebiliyor. Tabi bazen tamir edilmeyecek durumda olabilir, ancak yağ pompasını açıp içindeki parçaları temizlediğinde gayet normal şekilde çalışıyor. Yani Usta art niyetli olsa yağ pompası bozuktu değiştirdim deyip ekstra para alabilir. Yağ pompası belki kötü bir örnek oldu. Çünkü çoğu usta art niyetten çok yağ pompasını değiştirmeyip motosikleti kapadıktan sonra sıkıntı çıkabileceği düşüncesi ile hareket edebilir. Sonuçta yağ pompası bir nevi kalp görevi görüyor. Parça değişim sahtekarlığından kurtulmak için en basit yöntemde değişecek parçaları senin sipariş vermen.

Ekstra bir konudan da bahsetmek istiyorum. Krankın yağlanmasını sağlayan krank yağalama çubuğu oluyor (vida boyutlarında bir şey) krankla birlikte takılan. Onu ve yayını kaybetmemek için ekstra özen gösterin. Neden diyecek olursan ben kendi motosikletimi 2. el aldım. Önceden şanzımanı değişmiş. Ancak krank yağlama çubuğunu yaysız takmışlar, Bunun motosiklete ne kadar zarar vereceğini bilmiyorum ama o açan usta motosikleti böyle kapamaktan hiç çekinmemiş. Yani demem o ki başında durabiliyorsan başında dur.
Not: Ben yayı olmayan krank yağlama çubuğunu motor yarıldıktan sonra temizleme işlemi yaparken kaybettim. Aslında Ustam motosikleti açtığında bunun yayı olması gerekiyor dedi, ama o esnada çok üstünde durmadık. Sonra tekrar sıfır ürünü telefon ile sipariş verdiğimde krank yağ çubuğunun yayı ile birlikte geldiğini öğrendim. Sipariş geldikten sonrada motoru güzelce kapattık.

erkopaşa
14.Haziran.2019, 22:43
Mehmet çok geçmiş olsun [emoji2937][emoji2937]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

CELİL
14.Haziran.2019, 23:23
Mehmet çok geçmiş olsun makineyi öyle kullanma sakın masrafı ikiye katlayabilir kolay gelsin :(

Mkarakas
15.Haziran.2019, 12:05
Teşekkür ederim herkese bilgi paylaşımlar için
bu gün bırakıcam ustaya bende başında durmak isterdim motorun hem güvenlik açısından hemde motorumu daha iyi tanımış olurum aslında ustaya güveniyorum çünkü 3-4 kere daytona şanzumanı yaptı bende sürekli gittiğim için bi kaçına şahit olmuştum artık izinli günlerimde gider bakarım

mxsrn
15.Haziran.2019, 23:19
Çok geçmiş olsun

endroad
15.Haziran.2019, 23:25
Geçmiş olsun kardeşim, umarım kısa zamanda üzülmeden yine yollarda olursun. Benzer işlemlerden bende geçiyorum şu an. Birinci viteste kalkışta boşa atıyordu ve durduğumu yerde vites geçişleri olmyordu. Eray dostum sayesinde iyi bir usta bulduk, bana 70km olmasına rağmen motoru oraya kadar debrajsız devirle götürdüm. Cihanın dediği gib iş tamamen Usta da bitiyor.

Venus_V3_5580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Zafer
19.Haziran.2019, 17:42
Çok geçmiş olsun

cicada
20.Haziran.2019, 10:03
çok geçmiş olsun. zor bir dönem. kolay gelsin...