tugrulersan
01.Aralık.2021, 18:17
Merhaba,
Forumun yeni bir üyesiyim. Motorum 2008 model RR DD250E-9 klasik, ilk motorum. Yaklaşık 23 bin küsür kilometrede aldım. Aldığım arkadaş motorun 4 vitesli olduğunu söyledi, ben de pek bilmediğim için gerçekten öyle olduğunu düşünerek aldım. Ancak geçen gün adetim olduğu üzre okumak için motorun kullanım kılavuzunu buldum internetten, oraya bakınca esasen 5 vitesli olması gerektiğini fark ettim. Bunun üzerine birkaç kez denedim ama 5. vitese geçmiyor motor. Alırken motoru baktırdığım usta da şanzımanda bir problem olduğundan falan bahsetmedi.
Acaba kazık mı yedik, şanzımanda bir sorun mu var? Diğer viteslerde bir problem, ses, vs. yok 4'e kadar takır takır geçiyor. 4'ten yukarı gitmiyor. Kimsenin günahını da almak istemem, belki aldığım arkadaş da bilmiyordur 5. vitesin olması gerektiğini. Zaten bu motorlarda şanzımanların problemli olduğunu ve bu yaştaki alete bir miktar masraf etmem gerekeceğini de bilerek aldım motoru.
Sorum şu; eğer şanzıman problemli ise dişlileri komple değiştirmek mi icab eder, ya da bu tip şeylerin başka türlü çözümü, tamiri falan oluyor mu? Ustalardan kazık yemeden gerekeni yapmak istiyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Forumun yeni bir üyesiyim. Motorum 2008 model RR DD250E-9 klasik, ilk motorum. Yaklaşık 23 bin küsür kilometrede aldım. Aldığım arkadaş motorun 4 vitesli olduğunu söyledi, ben de pek bilmediğim için gerçekten öyle olduğunu düşünerek aldım. Ancak geçen gün adetim olduğu üzre okumak için motorun kullanım kılavuzunu buldum internetten, oraya bakınca esasen 5 vitesli olması gerektiğini fark ettim. Bunun üzerine birkaç kez denedim ama 5. vitese geçmiyor motor. Alırken motoru baktırdığım usta da şanzımanda bir problem olduğundan falan bahsetmedi.
Acaba kazık mı yedik, şanzımanda bir sorun mu var? Diğer viteslerde bir problem, ses, vs. yok 4'e kadar takır takır geçiyor. 4'ten yukarı gitmiyor. Kimsenin günahını da almak istemem, belki aldığım arkadaş da bilmiyordur 5. vitesin olması gerektiğini. Zaten bu motorlarda şanzımanların problemli olduğunu ve bu yaştaki alete bir miktar masraf etmem gerekeceğini de bilerek aldım motoru.
Sorum şu; eğer şanzıman problemli ise dişlileri komple değiştirmek mi icab eder, ya da bu tip şeylerin başka türlü çözümü, tamiri falan oluyor mu? Ustalardan kazık yemeden gerekeni yapmak istiyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.