Orijinalini görmek için tıklayınız : Toplu Sürüş Kuralları
aidikurt
05.Şubat.2007, 23:16
Toplu Sürüş Kuralları 
 
 
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/versetztes_fahren.gif
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/diszipliniert_unterwegs_01.jpg
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/kreuzung_fahren.gif
 
 
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/diszipliniert_unterwegs_02.jpg
 
Dağınık ve disiplinsiz bir grup yerine organize olmuş bir grup olarak yapılan bir sürüş tüm sürücüler için daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Bu hem grubun kendinden hem de dışardan gelebilecek etkilerde görülebilir. Eğer bir grup düzenli bir şekilde seyahat ediyorsa bireyler birbirlerinin yoluna çıkmayacakları gibi yoldaki diğer araçların grubu rahatsız etmelerini de caydırılmaktadır.
 
Bir motorsiklet grubu içinde grup hainde sürüş kuralları konduktan sonra herkesin bunlara uyması beklenir. Kurallara uymayan ve diğer grup üyelerinin güvenliğini zedeleyecek davranışlar sergileyen sürücüler uyarılır. Bu tutumları sürdüğü takdirde grup aktivitelerine alınmazlar.
 
 
 
Aşağıdaki kurallar farklı kaynaklardan toplanmıştır. Birçok grup benzer kuralları uygulayarak seyahat ederler.
 
 
 
El İşaretleri 
Fermuar düzeni 
Şerit değiştirme 
Trafik Işıkları ve Kavşaklar 
Grup parkı 
Road Captain görevleri 
Tail Gunner görevleri 
 
Buluşma noktasına muhakkak dolu depo gelinir. 
Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Road Captain'a bilgi verin. 
Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem road captain'a hem de Tail Gunner'a bilgi verin. Ayrıca grupda önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
 
Eğer fermuar düzeninde bir sürücü grupdan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar. 
 
Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse road captain'a söyleyin. Aynı şey mesane menzili için de geçerlidir. 
 
Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurun. 
 
Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurun. 
 
Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
 
Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar. 
 
Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak road captain sorumluluğundadır.
 
Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Tail Gunner duran motor ile ilgilenecektir. Road Captain grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
 
 
El işaretleri
 
 
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stop.gif STOP
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/left.gif SOLA DÖNÜŞ
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/right.gif SAĞA DÖNÜŞ
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/slow.gif YAVAŞLA
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/speed.gif HIZLAN
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/single.gif TEK SIRA
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stager.gif FERMUAR DÜZENİ
 
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
 
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
 
 
Fermuar Düzeni
 
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
 
 
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
 
 
 
Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ? 
 
 
 
Kolay : 
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin: 
 
 
 
"Only a fool breaks the two-second rule."
 
 
 
Tabii bunun yerine siz türkçe bir muadilini de bulabilirsiniz. http://motordelisi.com/modules/Forums/images/smiles/icon_wink.gif
 
 
 
Tail Gunner tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Road Captain onu rahatça görürü ve tanır.
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stagerriding.gif
 
 
 
Şerit Değiştirme
 
 
 
A. Basit Şerit Değiştirme
 
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
 
Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
 
 
 
B. Arka Doldurma
 
Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
 
Road Captain hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Tail Gunner'a ulaşması sağlanır.
 
Tail Gunner şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser. 
 
Tail Gunner trafği kestikten sonra Road Captain elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir.
 
Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/passing.gif
 
 
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
 
 
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
 
 
 
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/intersectionstop.gif
 
 
Grup haline güvenli park
 
 
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
 
 
 
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
 
 
 
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/groupparking.gif
 
 
ROAD CAPTAIN
 
 
Güvenli bir sürüş sağlamak 
 
Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek 
 
Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak 
 
Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek 
 
Rotayı önceden gitmek 
 
Rotanın haritasını çıkartmak 
 
Dinlenme noktaları belirlemek 
 
150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak 
 
Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak 
 
Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek 
 
 
 
Seyahat planlarını açıklamak 
 
Gidilecek yer 
 
Tercih edilecek rota 
 
Seyahat mesafasi ve süresi 
 
Planlanan molalar 
 
Benzin 
 
Yiyecek 
 
Resimler 
 
İhtiyaç molaları 
 
Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği 
 
Diğer Road Captain'ler kimler 
 
Tail Gunner'lar kimler 
 
Road Captain ve Tail Gunner'ların görev ve sorumlulukları nelerdir.
 
 
Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak 
 
Tıbbi ihtiyaçlar 
 
Sürat/Viraj 
 
Küçük benzin deposu 
 
Küçük ç.ş deposu 
 
Otoban trafiğine alışkanlık
 
 
 
TAIL GUNNER
 
 
 
Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir. 
 
Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder. 
 
Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
 
Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
 
Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına al .
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/rideleader.gif
_________________ 
 
Alıntıdır...[/QUOTE]
GOKHAN
27.Nisan.2007, 00:17
buda benden  herkesin bilmesi lazım arkadaşlar
Grup sürüşü işaretleri 
Bu yazıda anlatılan grup sürüşü işaretleri, ancak öncü tarafında başlatılıp, sırayla tüm sürücülerin arkaya iletmesiyle etkin olarak kullanılabilir. Bu nedenle sürüş sırasında öncü veya önünüzdekinin işaret yaptığını görüürseniz, arkaya iletmek amacıyla aynı işareti yapınız. 
MOTORU ÇALIŞTIR
Sağ eliç işaret parmağı daireler çizer.
SOLA DÖN
Sol kol yola paralelel olarak, vücudunuza göre 90 derece açı yapacak biçimde kaldırılır.
SAĞA DÖN
Sol kol yola paralelel olarak, vücudunuza göre 90 derece açı yapacak biçimde kaldırılır.
 
SOLDA TEHLİKE
Sol kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sola açılır, parmaklar (El) tehlikeyi işaret eder.
SAĞDA TEHLİKE
Sağ kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sağa açılır, parmaklar (El) tehlikeyi işaret eder.
 
HIZLAN
Sol kol yukarı kaldırılır, işaret parmağı yukarıyı gösterir. Kol aşağı-yukarı oynatılarak hızlanma isteği belirtilir.
[img]http://www.stpaulhog.com/sig-Speed.gif[/b]
YAVAŞLA
Sol kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sola açılır ve el aşağı yukları oynatılır.
DUR
Sol kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sola açılır ve avuçiçi parmaklar açık bir biçimde arkaya gösterilir.
 
TEK SIRA
Sol el kaskın üzerinde ve parmaklar yukarıyı göstermekte.
FERMUAR DÜZENİ
Sol el,  serçe ve işaret parmakları yukarıyı gösterecek biçimde yumruk yapılarak yukarı kaldırılır.
 
ARALARI SIKILAŞTIRIN
Sol el yumruk yapılarak sol kol aşağı yukarı haraket ettirilir.
carvalho
04.Mayıs.2007, 14:45
Bunların çoğuna uyulmadı maalesef Maşukiye gezisinde...
kaldera
04.Mayıs.2007, 16:17
Bunların çoğuna uyulmadı maalesef Maşukiye gezisinde...
evet bu camianın en zayıf olduğu konuların başında  bu geliyor.
ama bu zaafiyetin sebebi bence eğitim ,öğretim..buradaki sürüş  tekniklerini ne kadar uygulamaya çalışırsak çalışalım bi şeyler  eksik kalıyor..
bizim genel olarak trafik dediğimiz kara yolundaki hal ve hareketler  kökünden yanlış.herkes kasap,cellat ne derseniz deyin.
yurtdışına gideniniz varmı çok bilmiyorum..oradaki trafik bizden çok farklı..
örneğin amerikada karayolların  bir çok kesiminde ortada iki ayrı şerit var.bunlar ileride sağa veya sola dönüş şeritleri.
bir allahın kuluda burası boş ben kaçar giderim  diye düşünmüyor.yolun sağı doluda olsa ordan gidiyor.
maalesef bizim ülkemizde arıza şeritleri ihlali, ambulans takipleri daha bir takım icatlar bize mahsus..
bizim araç sürücülerimiz  gıcıklığına motosiklet  konvoyuna giriyor.napsam da dağıtsam bunları diye düşünüyor.
onun için bu kuralları maalesef  uyguluyamıyoruz :P
emrahkucukgirgin
04.Mayıs.2007, 16:23
Ben bu kuralların ne kadar önemli olduğunu son Bolu gezisinde anladım. O düzen insana huzur veriyor ayrıca kimsenin stresinin derdini çekmiyorsun. Eğer biz de bu disipline girmezsek birgün başıma iş alırız.
bizim araç sürücülerimiz  gıcıklığına motosiklet  konvoyuna giriyor.napsam da dağıtsam bunları diye düşünüyor.
onun için bu kuralları maalesef  uyguluyamıyoruz :P
Gökhan ın dediği gibi bu da benden,
Konvoy olarak araç sollarken önden başlayarak solluyoruz değilmi. Farzedelim 10 motor tek sıra veya fermuar neyse gidiyor, öndeki işareti verdi solladı sonra ikinci motor sonra üçüncü, altıncı motorda arkadan araç solladı 6 ve 7. motorun arasına girdi. Kaldera gözün aydın senin gıcık sürücü burdada çıktı piyasaya.
Benim anlatmak istediğim en öndeki işaret gösterdi sinyal verdi, en arkadaki de takipte yol müsait,  ilk başta en öndekiyle beraber en arkadaki de sollama yapacak tabii önündeki motoru geçmeden sadece sol şeride geçip yolu kapatacak,derken 2. ve 9. motorlar da sırasıyla sollama yapı geçişi bitirip 1.sıradan başlayarak sağa girecek. En son sonuncu motor sağa girecek. Öncü sollama anında solladığı aracı kendi konvoyu uzunluğu kadar geçtikden sonra sağa girişe başlayacak.
Tayfun
07.Mayıs.2007, 23:42
Bizim araba şöförlerimiz denyo, kural kaide bıraktırmıyorlar adamda, tek birşey oluyor adam gibi sövmek oda ...
aslanburclu
07.Mayıs.2007, 23:47
sanki bizimkiler farklımı (son maşukiye gezisinden) hepimizde aynı cins aynı güçte aynı yükte olmasına rağmen seninki benimki hesabı verdiler gazı kapatan kapatana hele dönüşte valla kimse kimseyi yakalayamadı
Tayfun
07.Mayıs.2007, 23:50
Hep bu adminim yüzünden bi açtı gazı, peşinden deniz, biri daha vardı hatırlamıyom şimdi, 3 silahşörler tam gaz gittiler, valla bizim dönüşümüz çok keyifliydi komtanım ya, öyle tin tin geldij efimize, bide mini pasta yedik daa ne olsun bea :D
paylaşımınız için teşekkürler...bi kol kırıldı anca akıllandı raptorcular.. bundan sonra bu konularadaha fazla eğileceğiz...
carvalho
02.Mayıs.2008, 11:06
Gezi öncesi okumak faydalı olur kanaatindeyim.
Sayımız çok olmayacaksa da kuralları hatırlamakta fayda var. İki kişilik bir sürüş bile toplu sürüştür sonuçta…
müslüm baba
02.Mayıs.2008, 11:28
Bence sollamalarda aşağıdaki kural Türkiyeye en uygun olanıdır.
http://img229.imageshack.us/img229/2255/passingif2.gif (http://imageshack.us)
Farkındaysanız 4 motor var,toplu şürüşlerde 5 motor dan fazla grup olmamalı,gruplar arasındada 2  dk olmalıdır.
Periscope
03.Nisan.2010, 13:39
Bu işe yeni başlayan bir insan için çok güzel bilgiler.Uzun zamandır motor kullanan arkadaşların bile ara sıra gözden geçirip bilgilerini tazelemesi gerkir diye düşünüyorum.
Selamlar
Bence sollamalarda aşağıdaki kural Türkiyeye en uygun olanıdır.
http://img229.imageshack.us/img229/2255/passingif2.gif (http://imageshack.us)
Farkındaysanız 4 motor var,toplu şürüşlerde 5 motor dan fazla grup olmamalı,gruplar arasındada 2  dk olmalıdır.
Bizde sollama öndeki iki arabanın arasından geçmektir :p
Periscope
03.Nisan.2010, 22:43
Kural tanımaz Uzay :-)
CELİL
26.Nisan.2011, 15:45
Toplu Sürüş Kuralları 
 
 
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/versetztes_fahren.gif
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/diszipliniert_unterwegs_01.jpg
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/kreuzung_fahren.gif
 
 
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/diszipliniert_unterwegs_02.jpg
 
Dağınık ve disiplinsiz bir grup yerine organize olmuş bir grup olarak yapılan bir sürüş tüm sürücüler için daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Bu hem grubun kendinden hem de dışardan gelebilecek etkilerde görülebilir. Eğer bir grup düzenli bir şekilde seyahat ediyorsa bireyler birbirlerinin yoluna çıkmayacakları gibi yoldaki diğer araçların grubu rahatsız etmelerini de caydırılmaktadır.
 
Bir motorsiklet grubu içinde grup hainde sürüş kuralları konduktan sonra herkesin bunlara uyması beklenir. Kurallara uymayan ve diğer grup üyelerinin güvenliğini zedeleyecek davranışlar sergileyen sürücüler uyarılır. Bu tutumları sürdüğü takdirde grup aktivitelerine alınmazlar.
 
 
 
Aşağıdaki kurallar farklı kaynaklardan toplanmıştır. Birçok grup benzer kuralları uygulayarak seyahat ederler.
 
 
 
El İşaretleri 
Fermuar düzeni 
Şerit değiştirme 
Trafik Işıkları ve Kavşaklar 
Grup parkı 
Road Captain görevleri 
Tail Gunner görevleri 
 
Buluşma noktasına muhakkak dolu depo gelinir. 
Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Road Captain'a bilgi verin. 
Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem road captain'a hem de Tail Gunner'a bilgi verin. Ayrıca grupda önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
 
Eğer fermuar düzeninde bir sürücü grupdan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar. 
 
Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse road captain'a söyleyin. Aynı şey mesane menzili için de geçerlidir. 
 
Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurun. 
 
Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurun. 
 
Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
 
Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar. 
 
Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak road captain sorumluluğundadır.
 
Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Tail Gunner duran motor ile ilgilenecektir. Road Captain grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
 
 
El işaretleri
 
 
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stop.gif STOP
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/left.gif SOLA DÖNÜŞ
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/right.gif SAĞA DÖNÜŞ
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/slow.gif YAVAŞLA
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/speed.gif HIZLAN
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/single.gif TEK SIRA
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stager.gif FERMUAR DÜZENİ
 
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
 
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
 
 
Fermuar Düzeni
 
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
 
 
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
 
 
 
Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ? 
 
 
 
Kolay : 
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin: 
 
 
 
"Only a fool breaks the two-second rule."
 
 
 
Tabii bunun yerine siz türkçe bir muadilini de bulabilirsiniz. http://motordelisi.com/modules/Forums/images/smiles/icon_wink.gif
 
 
 
Tail Gunner tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Road Captain onu rahatça görürü ve tanır.
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stagerriding.gif
 
 
 
Şerit Değiştirme
 
 
 
A. Basit Şerit Değiştirme
 
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
 
Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
 
 
 
B. Arka Doldurma
 
Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
 
Road Captain hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Tail Gunner'a ulaşması sağlanır.
 
Tail Gunner şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser. 
 
Tail Gunner trafği kestikten sonra Road Captain elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir.
 
Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/passing.gif
 
 
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
 
 
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
 
 
 
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/intersectionstop.gif
 
 
Grup haline güvenli park
 
 
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
 
 
 
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
 
 
 
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/groupparking.gif
 
 
ROAD CAPTAIN
 
 
Güvenli bir sürüş sağlamak 
 
Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek 
 
Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak 
 
Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek 
 
Rotayı önceden gitmek 
 
Rotanın haritasını çıkartmak 
 
Dinlenme noktaları belirlemek 
 
150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak 
 
Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak 
 
Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek 
 
 
 
Seyahat planlarını açıklamak 
 
Gidilecek yer 
 
Tercih edilecek rota 
 
Seyahat mesafasi ve süresi 
 
Planlanan molalar 
 
Benzin 
 
Yiyecek 
 
Resimler 
 
İhtiyaç molaları 
 
Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği 
 
Diğer Road Captain'ler kimler 
 
Tail Gunner'lar kimler 
 
Road Captain ve Tail Gunner'ların görev ve sorumlulukları nelerdir.
 
 
Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak 
 
Tıbbi ihtiyaçlar 
 
Sürat/Viraj 
 
Küçük benzin deposu 
 
Küçük ç.ş deposu 
 
Otoban trafiğine alışkanlık
 
 
 
TAIL GUNNER
 
 
 
Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir. 
 
Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder. 
 
Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
 
Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
 
Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına al .
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/rideleader.gif
_________________ 
 
Alıntıdır...[/quote]
YENİ ARKADAŞLAR İÇİN GÜNCELLEME 8)
ağfndrdm
26.Nisan.2011, 19:08
eski defterlerde nelerde varmış ,çok faydalı celil abi saol
CELİL
21.Kasım.2013, 00:50
Toplu Sürüş Kuralları 
 
 
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/versetztes_fahren.gif
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/diszipliniert_unterwegs_01.jpg
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/kreuzung_fahren.gif
 
 
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/diszipliniert_unterwegs_02.jpg
 
Dağınık ve disiplinsiz bir grup yerine organize olmuş bir grup olarak yapılan bir sürüş tüm sürücüler için daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Bu hem grubun kendinden hem de dışardan gelebilecek etkilerde görülebilir. Eğer bir grup düzenli bir şekilde seyahat ediyorsa bireyler birbirlerinin yoluna çıkmayacakları gibi yoldaki diğer araçların grubu rahatsız etmelerini de caydırılmaktadır.
 
Bir motorsiklet grubu içinde grup hainde sürüş kuralları konduktan sonra herkesin bunlara uyması beklenir. Kurallara uymayan ve diğer grup üyelerinin güvenliğini zedeleyecek davranışlar sergileyen sürücüler uyarılır. Bu tutumları sürdüğü takdirde grup aktivitelerine alınmazlar.
 
 
 
Aşağıdaki kurallar farklı kaynaklardan toplanmıştır. Birçok grup benzer kuralları uygulayarak seyahat ederler.
 
 
 
El İşaretleri 
Fermuar düzeni 
Şerit değiştirme 
Trafik Işıkları ve Kavşaklar 
Grup parkı 
Road Captain görevleri 
Tail Gunner görevleri 
 
Buluşma noktasına muhakkak dolu depo gelinir. 
Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Road Captain'a bilgi verin. 
Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem road captain'a hem de Tail Gunner'a bilgi verin. Ayrıca grupda önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
 
Eğer fermuar düzeninde bir sürücü grupdan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar. 
 
Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse road captain'a söyleyin. Aynı şey mesane menzili için de geçerlidir. 
 
Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurun. 
 
Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurun. 
 
Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
 
Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar. 
 
Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak road captain sorumluluğundadır.
 
Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Tail Gunner duran motor ile ilgilenecektir. Road Captain grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
 
 
El işaretleri
 
 
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stop.gif STOP
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/left.gif SOLA DÖNÜŞ
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/right.gif SAĞA DÖNÜŞ
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/slow.gif YAVAŞLA
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/speed.gif HIZLAN
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/single.gif TEK SIRA
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stager.gif FERMUAR DÜZENİ
 
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
 
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
 
 
Fermuar Düzeni
 
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
 
 
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
 
 
 
Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ? 
 
 
 
Kolay : 
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin: 
 
 
 
"Only a fool breaks the two-second rule."
 
 
 
Tabii bunun yerine siz türkçe bir muadilini de bulabilirsiniz. http://motordelisi.com/modules/Forums/images/smiles/icon_wink.gif
 
 
 
Tail Gunner tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Road Captain onu rahatça görürü ve tanır.
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/stagerriding.gif
 
 
 
Şerit Değiştirme
 
 
 
A. Basit Şerit Değiştirme
 
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
 
Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
 
 
 
B. Arka Doldurma
 
Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
 
Road Captain hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Tail Gunner'a ulaşması sağlanır.
 
Tail Gunner şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser. 
 
Tail Gunner trafği kestikten sonra Road Captain elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir.
 
Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/passing.gif
 
 
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
 
 
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
 
 
 
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/intersectionstop.gif
 
 
Grup haline güvenli park
 
 
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
 
 
 
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
 
 
 
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
 
 
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/groupparking.gif
 
 
ROAD CAPTAIN
 
 
Güvenli bir sürüş sağlamak 
 
Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek 
 
Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak 
 
Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek 
 
Rotayı önceden gitmek 
 
Rotanın haritasını çıkartmak 
 
Dinlenme noktaları belirlemek 
 
150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak 
 
Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak 
 
Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek 
 
 
 
Seyahat planlarını açıklamak 
 
Gidilecek yer 
 
Tercih edilecek rota 
 
Seyahat mesafasi ve süresi 
 
Planlanan molalar 
 
Benzin 
 
Yiyecek 
 
Resimler 
 
İhtiyaç molaları 
 
Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği 
 
Diğer Road Captain'ler kimler 
 
Tail Gunner'lar kimler 
 
Road Captain ve Tail Gunner'ların görev ve sorumlulukları nelerdir.
 
 
Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak 
 
Tıbbi ihtiyaçlar 
 
Sürat/Viraj 
 
Küçük benzin deposu 
 
Küçük ç.ş deposu 
 
Otoban trafiğine alışkanlık
 
 
 
TAIL GUNNER
 
 
 
Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir. 
 
Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder. 
 
Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
 
Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
 
Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına al .
 
http://www.superevariders.com/html/images/genel/handsignals/rideleader.gif
_________________ 
 
Alıntıdır...[/quote]
YENİ ARKADAŞLAR İÇİN GÜNCELLEME 8)
CELİL
06.Ağustos.2014, 14:46
ARKADAŞLAR  HERKES BU BİLĞİLERİ EZBERLESİN LÜTFEN 8)
Grup sürüşü işaretleri 
Bu yazıda anlatılan grup sürüşü işaretleri, ancak öncü tarafında  başlatılıp, sırayla tüm sürücülerin arkaya iletmesiyle etkin olarak  kullanılabilir. Bu nedenle sürüş sırasında öncü veya önünüzdekinin  işaret yaptığını görüürseniz, arkaya iletmek amacıyla aynı işareti  yapınız. 
MOTORU ÇALIŞTIR
Sağ el işaret parmağı daireler çizer.
SOLDA TEHLİKE
Sol kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sola açılır, parmaklar (El) tehlikeyi işaret eder.
SAĞDA TEHLİKE
Sağ kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sağa açılır, parmaklar (El) tehlikeyi işaret eder.
 
HIZLAN
Sol kol yukarı kaldırılır, işaret parmağı yukarıyı gösterir. Kol aşağı-yukarı oynatılarak hızlanma isteği belirtilir.
YAVAŞLA
Sol kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sola açılır ve el aşağı yukları oynatılır.
DUR
Sol kol vücutla 45 derece açı yapacak şekilde sola açılır ve avuç içi parmaklar açık bir biçimde arkaya gösterilir.
 
TEK SIRA
Sol el kaskın üzerinde ve parmaklar yukarıyı göstermekte.
FERMUAR DÜZENİ
Sol el,  serçe ve işaret parmakları yukarıyı gösterecek biçimde yumruk yapılarak yukarı kaldırılır.
 
ARALARI SIKILAŞTIRIN
Sol el yumruk yapılarak sol kol aşağı yukarı haraket ettirilir.
FERMUAR SÜRÜŞ DÜZENİ
 
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/versetztes_fahren.gif
 
 ZİNCİR SÜRÜŞ DÜZENİ
http://www.cbr1000rr.de/bild/allgemeins/tipps_fuer_biker/kreuzung_fahren.gif
CELİL
12.Mayıs.2016, 13:15
Arkadaşlar yaz geliyor sürüşler başlıyor herkes alttaki toplu sürüş tekniklerini kurallarını okusun paratik yapsın lütfen 8)
Peder
12.Mayıs.2016, 13:20
Çok faydalı bilgiler teşekkür ederim 
GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
CELİL
12.Mayıs.2016, 14:34
Toplu sürüşler,yani bir yerden bir yere gurup halinde hareket etmek oldukça eğlenceli ve bir o kadarda zor bir işdir,sizin yapacağınız bir hata tüm gurubu zora sokacağından,bazı  konulara dikkatinizi çekmek istedik,buna göre
1: Toplu sürüşlerde lider yani en önde giden motosiklet takip edilir,lider izin vermediği sürece herhangi bir sollama veya önüne geçme yapılmaz.
2: Birde en arkada gelen bir lider vardır bu kişi en öndeki lidere yardımcı olmak adına tüm gurubun arkasından gelir,hem arkadan gelen trafiği kontrol eder hemde olası bir sorunda öndeki lideri bilgilendirerek gurubun yavaşlamasını veya beklemesini sağlar,bu liderinde arkasında kalınmaz.
3: Toplu sürüşlerde kararlaştırılan saat ve zamanda andevu yerine gelinir,herhengi bir geç kalma veya aksi bir surumda lidere telefonla bilgi vermelidir.
4: Geziye çıkamdan bireylerin motosikletlerinin bakımları tam,evraklarının eksiksiz depoları dolu ve gidilecek yere kadar sorun çıkartmayacak yeterlilikte bir motosiklet saibi olmaları gerekmektedir.
5: Yetersiz veya bakımsız motosiklet sürücülerini lider gurupdan çıkarma yetkisine sahiptir.
6: Sürücülerin ve artçılarının tam koruma kask,eldiven,ve korunaklı kıyafet giymeleri mecburidir.
7: İstenilen durumlarda sürücüler ,lidere en az iki adet telefon numarası yazdırmalıdır,bunlardan biri kendi numaraları diğeri ise bir yakının numarası olmalıdır,aksi bir durumda veya ihtiyaç halinde,lider bu numaraları kullanarak iletişim sağlayacaktır.
8: Sürüş esnasında fermuar düzeni bozulmayarak,asla ve katiyen öndeki araca hızınızın yarısına tekabül eden metreden az yaklaşılmamalıdır.Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin binbir biniki,eğer bunu söylediğinizde aynı cismin yanına vardıysanız doğru takip mesafesindesinizdir.
9: Gurup lideri rotayı belirleyecek olup ,aksi yönde güzergah veya eklemeler yapılamaz,fakat görüş olarak sunulur ve lider herkesin fikrini aldıktan sonra karar verir.
10 : En öndeki lider dönüşlerde sinyal verir,ve sırayla arkaya doğru herkes sinyal vermelidirki arkasından gelen sürücüde dönüleceğini anlasın.
11:Şerit değiştime,örneğin önünüzde bir araç yavaş seyrediyor ,bu gibi durumlarda şerit değiştirmek için arkadaki lider,arkadan gelen trafiği yavaşlatmak için sinyal verir çıkışını yapar bunu gören öndekil lider sinyal vererek sollamay geçer ve gurupda lideri takip ederek sollama sınunda tekrar eski şeridine döner,bu gibi durumlarda ala arkadaki araç öndeki aracı geçemez.
12: Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Lider grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
Alıntı: 7 tepe
CELİL
12.Mayıs.2016, 14:46
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160512/1a1a6548a4894dfa94499438a408d170.jpg
Patriot
23.Ekim.2016, 11:07
Bu sürüş düzeni insana hem keyif hem güven veiriyo detayli bilgiler için teşekkürler
Oğuzhan Ocak
24.Ekim.2016, 02:20
Toplu sürüşlerde güvenliği ve keyfi maksimum seviyeye çıkarabilmek için gerçekten uyulması gereken kurallar. Faydalı başlık için çok teşekkürler
CELİL
02.Aralık.2016, 19:35
Toplu Grup Sürüş eğitim video'su 8)
http://www.uzmantv.com/grup-halinde-seyreden-motosikletler-nasil-dizilmeli
http://www.uzmantv.com/motosikletle-grup-suruste-kullanilan-el-isaretleri-nelerdir
http://www.uzmantv.com/motosiklette-grup-surusun-avantajlari-nelerdir
http://www.uzmantv.com/motosikletle-grup-halinde-giderken-ayrilmak-dogru-mu
gorkemYılmaz
02.Aralık.2016, 20:30
Bilgiler icin cok tesekkurler çok guzel bir paylasim
GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
nedemek
02.Aralık.2016, 21:08
abi güzel bir hatırlatma oldu 8)
Oğuzhan Ocak
02.Aralık.2016, 21:43
sağolasın abi hepsini izliyorum hemen :D
centaur
02.Aralık.2016, 23:52
sağolasın abi hepsini izliyorum hemen :D
Oğuzhan baharda derhal pratiğe geçiriyoruz haberin olsun :) Başkanım size de teşekkür ederim :)
burock
03.Aralık.2016, 01:42
Ellerinize sağlık . Harika bilgiler . Çok faydalı ve önemli bir konuya değinmişsiniz.
UgurPks
03.Aralık.2016, 15:42
Bu hareketleri ne zamandır merak ediyordum sağolun başkanım
acryvz
12.Temmuz.2017, 22:20
Hortlatalım Bursadan önce
Zafer
13.Temmuz.2017, 17:59
Hortlatalım Bursadan önce
iyi yaptın acar abi.
Eray Aksoy
08.Mart.2019, 00:48
Çok güzel bir başlık.Forumumuz bilgi deposu vallahi.Karıştırdıkça yeni yeni şeyler görmek ve öğrenmek çok güzel.Toplu sürüş kuralları gerçekten de çok önemli.Sizler mutlaka biliyorsunuzdur ancak benim gibi yeni gelen arkadaşlara yardımcı olması açısından bir iki ekleme yapmak istedim.Bu vesile ile de başlık tekrar hatırlanmış ve bilgiler tazelenmiş olur belki ?
Konvoy halinde Motosikletlerde sollama ve şerit değiştirme nasıl yapılır
http://www.uzmantv.com/konvoy-halindeki-motosikletlerde-sollama-ve-serit-degistirme-nasil-yapilir
Motosiklet grup sürüşün tehlikeleri nelerdir
http://www.uzmantv.com/motosikletle-grup-surusun-tehlikeleri-nelerdir
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-, Jelsoft Enterprises Ltd.