PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : egzozdaki delikler?



mrtckrt
16.Ocak.2013, 18:59
Arkadaşlar Herkese selam dün motoru çalıştırdığımda bişey fark ettim her iki egzozda da alt tarafında ufak delikler var yaklaşık yarım santim çapında ve egzoz gazı çıkıyor bunun yanında bi sıvıda damlıyor kokladim benzin değil acaba bu normal mi ve o yoğunlaşan su buharı mı acaba
Bide motor yaklaşık bir hafta hiç çalışmadı ve dışarıda balkonun altında biranda da duruyor ve ben hiç jikleyi kullanmiyorum bunun bi zararı olur mu motor jiklesiz ilk marşta alıyor zaten
Bişey daha deneyimli abilerime soruyorum motor biranda altında balkon altında dursa paslanir mi acaba
Biraz dağınık oldu özür dilerim :)

ağfndrdm
16.Ocak.2013, 19:11
-o derece büyüklükteki deliklerin bi mahsuru yok sanırım paslanmadan olabilir ama neden paslandı acaba:?
-çıkan sıvı ise egzoz perdeler arasında kalan korbonmonoksitin yoğunlaşmış halidir,sorun yok8)
-hep tavsiye edilen iştir jiklesiz çalıştımak ,motoru jikleye alıştırmamak tek marşla alıyorsa soğuklarda helal senin canavara
-evet bıranda altında nem yapar ve çürür ,pas yapar ,nikelajlar bi süre sonra atar,bi kremden bahsedilmişti zamanında onu sürüp brandalarsan pasa karşı korunabilir diye ,adını bilmiyorum.

cihan54
16.Ocak.2013, 19:14
Öncelikle delikler fabrikasyon delikler, her motorda var 8) zaten o sıvı akışı için yapılmış olsa gerek diye düşünüyorum.. Ağanın dediği gibi "süblimleşme" olayından dolayıdır sanırım. :mrgreen:

Jikle soğuk havada motora destek olması için fazla yakıt göndererek çalıştırma gerektiğinde kullanılan zımbırtı. Hava, motoru zorlayacak kadar soğuk değildir jiklesiz çalışıyorsa..

Pas olayını da ağa söylemiş. ben hiç konuşmasamıymışım acaba yaa. gideyim en iyisi ben.. ben gideyim.. cevap yazayım dedim ağa hemen girmiş oraya yaa. celil abinin yokluğundan yine faydalanamadım yaa :x

CELİL
16.Ocak.2013, 19:16
Arkadaşlar Herkese selam dün motoru çalıştırdığımda bişey fark ettim her iki egzozda da alt tarafında ufak delikler var yaklaşık yarım santim çapında ve egzoz gazı çıkıyor bunun yanında bi sıvıda damlıyor kokladim benzin değil acaba bu normal mi ve o yoğunlaşan su buharı mı acaba
Bide motor yaklaşık bir hafta hiç çalışmadı ve dışarıda balkonun altında biranda da duruyor ve ben hiç jikleyi kullanmiyorum bunun bi zararı olur mu motor jiklesiz ilk marşta alıyor zaten
Bişey daha deneyimli abilerime soruyorum motor biranda altında balkon altında dursa paslanir mi acaba
Biraz dağınık oldu özür dilerim :)
Merhaba murat :)
1 - eksoz altındaki delikleri sonradan delmişlerdir eksoz sesi çoğalsın diye yapılıyor zararı yok
2 - ilk çalıştırmada çıkan sıvı su buharı soğukta normal bir durum makina ısınınca keser
3 - ilk çalıştırmada jikle kullanmadan çalışıyorsa harika hiç zararı yok faydası var jikle kullanmaya başlayınca alışıyor jiklesiz çalışmıyor
4 - branda altında ıslanmadan durursa pek sıkıntı olmaz ama kapalı yer gibide olmaz tabi. arada bir brandayı açıp havalandır motoru sil temizle içeride oluşan rutübet gitsin 8)

ağfndrdm
16.Ocak.2013, 19:20
Öncelikle delikler fabrikasyon delikler, her motorda var 8) zaten o sıvı akışı için yapılmış olsa gerek diye düşünüyorum.. Ağanın dediği gibi "süblimleşme" olayından dolayıdır sanırım. :mrgreen:

Jikle soğuk havada motora destek olması için fazla yakıt göndererek çalıştırma gerektiğinde kullanılan zımbırtı. Hava, motoru zorlayacak kadar soğuk değildir jiklesiz çalışıyorsa..

Pas olayını da ağa söylemiş. ben hiç konuşmasamıymışım acaba yaa. gideyim en iyisi ben.. ben gideyim.. cevap yazayım dedim ağa hemen girmiş oraya yaa. celil abinin yokluğundan yine faydalanamadım yaa :x

hacım uyardığın için saol süblümleşme başka bi olaydı ,yoğunlaşma :mrgreen:

mrtckrt
16.Ocak.2013, 19:21
Motorda Henüz pas yok sadece merak ettim ondan sordum yorum için teşekkür ederim

cihan54
16.Ocak.2013, 19:22
hacım uyardığın için saol süblümleşme başka bi olaydı ,yoğunlaşma :mrgreen:

Hacım onu geçtim de bu Celil abiye takıldım ben. yav o delikler normalde var, sonradan delinmiyor. dikkatli bak bence.. delik egsozun geniş kısmında değil, dar-dirseklerin olduğu kısmın tam altında 5 mlim çapında bir delik. [smilie=greencolorz:

Ağa.. süblimleşiyo mu yoğunlaşıyo mu bilmem ben. lisede bıraktım ben o naftalin konularını :p sıvıdan buhar fazına geçmesi işte :cheesy:

DR.ALP
16.Ocak.2013, 19:23
1.maddeye 3 farklı cevap..ancak celile hak veriyorum..2.ve 3. maddelerde hemfikiriz..nem konusunda turtles ın cilasını kullanıyorum çok da memnunum8)

DR.ALP
16.Ocak.2013, 19:25
Hacım onu geçtim de bu Celil abiye takıldım ben. yav o delikler normalde var, sonradan delinmiyor. dikkatli bak bence.. delik egsozun geniş kısmında değil, dar-dirseklerin olduğu kısmın tam altında 5 mlim çapında bir delik. [smilie=greencolorz:ben de yok kardeş..

Ağa.. süblimleşiyo mu yoğunlaşıyo mu bilmem ben. lisede bıraktım ben o naftalin konularını :p sıvıdan buhar fazına geçmesi işte :cheesy:
aynennnnn8)8)

CELİL
16.Ocak.2013, 19:33
Hacım onu geçtim de bu Celil abiye takıldım ben. yav o delikler normalde var, sonradan delinmiyor. dikkatli bak bence.. delik egsozun geniş kısmında değil, dar-dirseklerin olduğu kısmın tam altında 5 mlim çapında bir delik. [smilie=greencolorz:

Ağa.. süblimleşiyo mu yoğunlaşıyo mu bilmem ben. lisede bıraktım ben o naftalin konularını :p sıvıdan buhar fazına geçmesi işte :cheesy:
orjinal eksozda delikleri ben fark etmedim belkide sen haklısındır :p8)

cihan54
16.Ocak.2013, 19:53
Bir forumda bahsi geçen delik için yorum yapılmış.


o deliği bilerek bırakıyorlar...
tam susturucu ile borunun birleştiği yerde sanırım bu delik..
egzoza su girerse, çürüme-paslanma olmaması için o delikten suyun tahliye edilmesi için bırakılmış bir deliktir...

Öğrenmiş olduk :|

dreamrocker
16.Ocak.2013, 20:13
Orjinal egzosta delik var arkadaşlar. Ben de ilk spyderımda tozlu bir yerde dururken motor çalıştığı anda yerden ufak ufak toz kalkınca farketmişitim. 8)