PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorunuz gitmiyor mu? çözüm bu olabilir



aktapot56
23.Mart.2013, 00:04
Arkadaşlar bir internet sitesinde, muhtemelen bu soruna ilişkin çok güzel bir anlatım buldum. Sizlerlede paylaşayım:

Sıkıntı yazılalı baya bir zaman olmuş , umarım çözülmüştür , konu ile ilgili yaptığımız bir tecrübeyi buraya aktarayım , belki daha sonra sıkıntıyı yaşayacak arkadaşlara yardımı olur.
LPG dönüşümü sonrası edindiğimiz bilgi ve tecrübelerden sonra biz de yavaş yavaş çeşitli basit problemleri çözmeye başladık. Arkadaşıma ait 2000 model bir yeni kasa accent , aşağıda arkadaşın belirttiği , arızayı yapıyordu , yani LPG de iken ,kırmızı ışıklarda beklerken stop ediyor , benzinde ise kendini zor toparlıyordu , Arkadaş bir kaç defa ayar yaptırmış ancak problem giderilmemişti. Sorunun hem benzinde hem LPG de yapması , sorunun benzinde çalışmada olduğunu düşündürdü. Bu tip bir arızanın emme manifoltundan hava emerse olabileceğini düşündük. Belki emme manifoltunu LPG dönüşümü için delerlerken , çatlama kırılma olmuştur diyerek , manifoltu inceleddik çatlaklık falan yoktu . Bunun üzerine araba rölentide çalışırken emme manifoltunun üzerine yağ döktüm , yaklaşık yarım litre yağ döktüm , bir süre sonra 15-20 saniye egzost tan mavi duman atmaya başladı. Sorunu doğru tahmin etmişiz emme manifoltu dışarıdan hava alıyordu. Sanayiye gittik manifoltun sadece contasını değiştirecektik , usta baya eskimiş komple değiştirelim dedi , değiştirdik , herşey düzeldi. Ne LPG de Ne Benzinde Stop etme sorunu ortadan kalktı.

Peki bunu nasıl bildik , Endüstri Meslek Liselerinin Motor bölümlerinde okutulan ders kitaplarından , Ben boş zamanlarımda bu kitapları okuyorum , ilgimi çeken yerlerin altını çiziyorum , oradan aklımda kalmıştı. Bu sorunu olana arkadaşlar bu yöntemi deneyerek manifoltta bir kaçak olup olmadığını anlayabilir.


Kaynak:http://www.2a-lpg.com/forum/showthread.php/aracim-rolantide-stop-ediyor-1971/index.html

aktapot56
23.Mart.2013, 00:05
belkide benim motorun sorunu budur