arka frene bastığımda ses gelıyor ne yapmak lazım?
Yazdırılabilir Görünüm
arka frene bastığımda ses gelıyor ne yapmak lazım?
benimkindende geliyo ben şarkı söylüyorum kendi kendime duymamak için :p:p
Nasılbi ses geliyo frene bastığında bi ötme sesiyse
1.balata tozlarının kampana içinde birikip fren anında balatayla kampana arasında bir katman oluşturması sebebiyle sürtünme sırasında ötme oluyo bu zamanla balatayada zarar veriyo bir an evvel arka tekeri söktürüp içini temizlet balatayada bi zımpara geçsinler
2.Takılan balata sert oluyo ötüyo
3.Balata bitmiş balatanın dibindeki metaller kampanaya sürtüyo
arka balata hiç değişmemiş orjinal balata var eğer o sertliğinden dolayı ötmüyorsa durumu şarkı söylemekle geçirmektense acil gidip baktırmak gerekecek
peki rr lerdeki orj. balata sertmidir normaldede ötme yaparmı ?
Orjinali sert değil benim 7000 de başlamıştı ötmeye üç dört bakımda bir temizletiyorum şu an 13000 de problem yapmıyo
egerkı ses ara sıra gelıyorsa tozdandır...temızlet.
ama her bındıgınde ve her şartta gelıyorsa balatan bıtmıstır...degıstır...
benimkide 7500 de temizletme zamanı geldi demekki teşekkürler bilgilendirdiğiniz için
evet tozdan yapıyor. Ben de 2 bakımda bir temizletiyorum ancak idare ediyor. Bunların balatası kolay kolay bitmiyor. Ben de bitti sanmıştım bir açtık daha yepyeni duruyor. 12.000 oldu bir o kadar daha götürür...
Yeniköylü cevval cevahir abimiz olabilecekleri yazmış zaten. Senin balatan zımpara istiyor biraz, tozlardan temizlenip zımparalanırsa ses kesilir. Soğuk balatada ses yapar, bunun için hareket ettiğinde belli bir süre arka frene basılı olarak git, buda bir nevi zımpara işi görüp sesi kesecektir. Benim motor 19000 km de ve hala orjinal balata kullanıyorum, sadece 18500 kmde temizlendi ve hiç ses yapmadı şimdiye kadar...
ya arkadaslar fren demisken, benim on frenim de arka frenim de bazen sertlesiyor.
on fren hava yapmis olabilir, onu anlarim da, arka fren neden sertlesiyo acaba. su sekilde oluyo.
mesela fren yapmam lazim, basiyorum fren pedalina, taaa ilk basisimdan itibaren sikmaya basliyo, fakat dibine kadar basmama ragmen fazladan bi basinc yapmiyo. en sonunda -olmasi gereken yerde- tam anlamiyla fren yapiyo. acaba diyorum balatalari ayiran yayda mi bi numara var.
cunku bi kere de cok kisa bi sure icin kilitlemisti arka frenim. cok cok cok azicik basmamla kut die kilitlemisti sonra hemen birakti. ah sehpam olsa simdiye kadar kirk kere sokmustum arka tekeri ama yokluk iste :D