herkese iyi forumlar olsun.
Benim tek seferde yaptığım en uzun yol yaklaşık 800km ile Hatay-Erzurum arası oldu.
Tura çıkıp yaptığım en uzun yolsa, 2019 yazında 23 günde 5528km ile şahsi rekorumdur. Rotası:
Hatay, Mersin, Antalya, Fethiye, Marmaris, Bodrum, Akyaka, Muğla, Torbalı, İzmir, Alaçatı, Salihli, Uşak,
Kütahya, Eskişehir, Kocaeli, İstanbul, Ankara, Sivas, Erzincan, Erzurum, Bingöl, Malatya, Hatay
Geçen yazda Burdurdan Erzuruma bayrama Gidiş-Dönüş 2500 km yol yaptım.
Forumdaki abiler yazılabilecek her şeyi yazmışlar yanımıza alınması gereken şeyleri bu konuda yazacak bir şey kalmamış gibi
Fakat bazı eklemeler yapabilirim deneyimsel olarak:
- Ben uzun yolda batwingle müzik eşliğinde sürünce mükemmel haz alırım sürüşten olmazsa olmazımdır
- Yazın Ortası bile olsa Yağmurluk mutlaka olmalı, bi yer cehennem gibi yanıyorken bir yerde seller gibi yağış olabiliyor.
2019 temmuz sonu fethiye-marmaris arası 88 km boyunca deli gibi yağmur ve doluya denk geldim kabus gibiydi. yağmurluğum vardı fakat eldivenler kesik parmak korumalı eldivendi, sanki parmaklarıma sapanla taş atıyorlardı. elazığ çıkışıda erzuruma daha 300km gibi bir yol vardı
sağ yüzük parmağıma kesik eldivenden arı bir geçirdi kafasını çıkaramadı, iğneyi saplayıp defalarca buffy yaptı. sonuç, kalan 300 kmyi kocaman bir
parmak, gaz elciğini 3-4 parmağımla tutarak tamamladım yolculuğu. yani uzun yolda Tam kapalı korumalı eldiven kesinlikle şart.
- Motorumda 3lü hardcase tur çantalarım var. mutlaka ve mutlaka dengeli bir yükleme yapılmalı tüm ağırlık eşit dağıtılacak şekilde.
- Özellikle kıyı şeridi kısımlarda yazın yolculuk yapılacaksa geceden motoru yüklemeli, gün doğmadan-doğarken yola çıkılmalı havanın görece daha serin olduğu hemde trafiğin çok daha seyrek olduğu saatler tercih edilmeli.
- çok öğlen sıcaklarında 11.00-16.00 aralığına denk gelirsen vay haline :D
- Gidonumda matara tutacağı ve metal termosum var, her molada soğuk su tazelerim. sıcak iklimlerde uzun yol yaparken nasıl su kaybettiğini
anlayamazsın. çünkü sürüş esnasında çok sıcak hava, terini hemen uçurup buharlaştırır ve dehidrasyona maruz bırakır. (Örnek: 2023 temmuz ortası
bi pazar günü öğlen sıcağında Antalyadan (46 derece)-Burdura dönmek zorundaydım. yazlık fileli korumalı montumda vardı. toplam 130 km yolu, 3 3.5 saate gittim.
önüme çıkan her petrolde, Su icetea, enerji içeceği soğuk kahveyi kana kana içtim. galiba 7-8 pertrolde durdup durup mola verdim. sanırım rahat 3 3.5
lt sıvı tükettim yolda, ve bunların hepsi terlemeyle vücuttan buharlaşarak çıktı, hiç bir damlası wc molasında filan gitmedi :D )
- Olur da gece karanlıkta uzun yol yapman gerekti, güvenli takip mesafeni koruyup, hız yapmayan bir binek aracı takip etmekte fayda var, hem arka ışıkları hem ön farları size çok güzel rehber olacaktır, özellikelde virajları olan yolları rahat görmenizi sağlayacaktır. dipnot: yolun durumuna göre
arkasından gideceğiniz aracı ya sağ ya sol teker izinden takip edin. çünkü araçlar çukurları taşları ve varsa ölü hayvan gibi şeyleri aracını ortalayarak
üzerinden geçecektir. aracı tam ortasından takip edersek o altından geçen çukura veya engele çarpabiliriz.
şimdilik aklıma gelenler bunlar. inş yararlı bilgiler olur
Bir ekleme daha geldi aklıma, yola çıkmadan 1gün/1gece önce Meteoroloji genel müdürlüğünün "Karayolları Hava Tahmin Sistemi"ne girip rotanız üstündeki saatlik (15-30-60dk'lık) hava tahmin durumuna mutlaka bakın, hayat kurtarıcı olur. aşağıya linkini bırakıyorum:
https://www.mgm.gov.tr/tahmin/khts.aspx
hava tahmin.jpg