evet, dün itibariyle uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından motoru sakaryadan istanbula emrenin kendi yerine götürüp, servisi hallettikten sonra geri geldim.Böylece ilk uzun mesafeli yolculuğumu gerçekleştirmiş oldum. Bu arada hemen araya eklemek istiyorum ki, Allah istanbullu motorculara kolaylıklar versin.Giderken e-5 ten, dönüşte de e80 otoyolundan geldim, ben hayatımda daha böyle bir trafik görmedim, resmen tecrübemi katladım diyebilirim. Ayrıca gözümün önünde 70km hızla bir arabayla 2 kişinin kullandığı bir scooter yandan çarpıştı, Allahtan motorcu son anda topladı motoru, fakat yan granajlar,ayaklık vs. bayaa dağıldı motor.
Ayrıca dikkatimi çeken bir diğer şey ise, bir sürü motorcu görmeme rağmen, 1i hariç hiçbirinin selam vermemesiydi.Ben şahsen her yerde kasklı,korumalı bir motorcu gördüğümde selamımı veririm, ve bir çok kişi de karşılığını verir.Fakat istanbulda sağımdan-solumdan basıp geçen motorcuların hiçbirinden bunu göremedim.Hatta aynama 1 karış mesafeden hızla geçip beni korkutanlardan hiç bahsetmek istemiyorum.
Ve gelelim servis olayına.Öncelikle şunu söyleyeyim,tam da tahmin ettiğim gibi sorunların neredeyse tamamı 3 hafta önce 300km bakımını yapan bursa servisinden kaynaklanıyormuş. Adamlar resmen motorun içine s.....lar.
1- Motorun yağ kapasitesi 1.250 litre olmasına rağmen adamlar 2 litre yağ koymuşlar
2- Koydukları yağ 10-40 kışlık yağmış.Yağ zaten ince, bi de yazın bunu kullanınca hepten su gibi olmuş yağ, çektiğim sıkıntının çoğu bu nedenleymiş.
3- Debriyajı çok germişler, bu nedenle debriyaj kaçırma yapıyormuş
4- Vites kolu, motor bloğua sürtüyormuş.Bu nedenle sert ve zor geçişler yapıyormuş
5- Hava-benzin karışımı çok kötü ayarlanmış
Sonuç olarak serviste sağolsun Mustafa Usta bütün bu sorunları giderdi, adam gibi castrol-gtx yağ koydu( 15veya20-50 di yanlış hatırlamıyorsam) Debriyaj, senkron ayarları yapıldı,vites kolu düzeltildi, benzin-hava karışımı ayarlandı,tüm civataları sıkıldı. Ve motorum şu an saat gibi, tıkır tıkır çalışıyor. Vites geçişleri mükemmel. Ücret olarak da herşey dahil 60ytl alındı (bujileri kendim getirmiştim). Artık motorumu çok daha performanslı olarak,sorunsuz bir şekilde kullanabiliyorum.
Bursadaki servisin durumunu sorduğumda ise, yapılacak bişey olmadığını, bakımlar için motoru tekrar tekrar istanbula götürmem gerektiğini söylediler.Açıkçası pek hoşuma gitmedi bu durum, fakat sanırım şimdilik yapıcak başka birşey yok.


daytona 250
istanbul
AB Rh (+)
Alıntı ile Cevapla
. 


