Kullanıcı Adı: Şifre: - Şifrenizi mi Unuttunuz?
Raptor Riders'a Henüz Üye Değil misiniz? Lütfen Kayıt Olun!
Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    guento - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Enes Yenel
    Tekstil
     RR Daytona 350cc
     İzmir
    Üyelik:18.Ocak.2010 | Yaş: 43
    Mesajlar: 243  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0

    Mobil 1 Racing 4T 15W-50

    Motor yağını Mobil 1 Racing 4T 15W-50 ile değiştirdim ve vites geçişleri falan çok rahatladı..hatta motor çok rahatladı... "Fully synthetic" olmasının bi zararı ya da yararı varmıdır? kısacası bu yağ hakkında fikri olan varmı? :? :mrgreen:

  2. #2

    falldown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    kaan demir
    SATIŞ
     RR DD150 E2
     İSTANBUL
    Üyelik:31.Mayıs.2011 | Yaş: 43
    Mesajlar: 752  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    arkadaşım eskiden 10w40 kullandığını varsayarak;
    4T 4 zamanlı motor için olduğunu 15W kışın 10W den daha kalın ve daha az akıcı olduğunu 50 ise yazın 40 dan daha az akıcı ve daha kalın bi yağ olduğunu gösterir.yağını incelt motorun yeni ise.motor eskidikçe yağı kalınlaştır. ancak daha önceden kullanmış olduğun yağlar tahminimce ya yarı sentetik ya da mineral yağdır.sentetik yağlar minerallere göre basınca ve ısıya daha fazla dayanıklı olduğundan oluşturduğu çeper daha güçlüdür. bu yüzden sendeki yağ daha kalın olmasına ragmen vites geçişlerin daha rahat olmuştur diye düşünüyorum. ancak bizim motorlar için çokda bi fark yapmaz bizim motorlarda superbike lar gibi 15 16 bin devir yok. hele hele gerçek race motorlardaki gibi 23bin devir falan hiç yok.ben bizim regalleri max11 bin diye biliorum
    At avrat silah

  3. #3

    guento - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Enes Yenel
    Tekstil
     RR Daytona 350cc
     İzmir
    Üyelik:18.Ocak.2010 | Yaş: 43
    Mesajlar: 243  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    motorumun yağını 300km-500km-1000km ve şu an 1600km de değiştirdim... her 500 km de değiştirmeyi düşünüyorum... bi zararı yoksa, sorun da yok o zaman ;) cvp için teşekkürler..
    Konu guento tarafından (09.Aralık.2011 Saat 18:46 ) değiştirilmiştir.

  4. #4

    falldown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    kaan demir
    SATIŞ
     RR DD150 E2
     İSTANBUL
    Üyelik:31.Mayıs.2011 | Yaş: 43
    Mesajlar: 752  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    zırt pırt değiştirmenin bi zararı yok maddiyat haricinde ama o kadar erken değiştirmene gerek yok 2bin km de bir değiştirsen yeter oda garanti dışı kalmasın diye serviste değiştirip kaşeletmende fayda var garanti süresi dolana kadar
    At avrat silah

  5. #5

    guento - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Enes Yenel
    Tekstil
     RR Daytona 350cc
     İzmir
    Üyelik:18.Ocak.2010 | Yaş: 43
    Mesajlar: 243  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Bi kaç yazı buldum bu konu hakkında paylamak istedim...

    Motorsikletlerde , üretici firma karşı çıkmadığı sürece, güvenle tam
    sentetik yağlar kullanılabilir. bir çok motorsiklet
    servisine tam sentetiki motor ve şanzıman yağları kullanılmaktadır. Bugüne
    kadar rapor edilmiş bir sentetik yağ kaynaklı arıza yoktur.
    Eğer üretici firma kataloğu karşı çıkmıyorsa motorsikletinizde güvenle
    sentetik yağ kullanılabilir. Sentetik yağlar, diğer bütün yağlar gibi,
    ekipmanı korumak için formüle edilirler. Zarar vermek için içerisinde
    katık yoktur

    Sentetik yağlar aşındırmaları en aza indirmek için formüle
    edilmiştirler. Aşınma arttırıcı özellikleri yoktur.

    Senteti yağlar dünyanın her iklim şartında çalışır. -50 derecede
    akabiliyor olması, Türkiye şartlarına uygun olmadığı anlamına gelmez.
    Mineral SAE 20W-50 motoru tam sentetik 0W-40 bir yağa göre yaklaşık 1,5
    kat daha yavaş yağlar sabah ilk çalıştırmada. Bu da uzun vadede
    aşınmaların artmasına sebep olur. Motorunuzdaki aşınmaların en önemli
    kaynağı ilk çalıştırma anındaki yağlama hızıdır. Ancak tam sentetik
    yağlar motoru hızla yağlar ilk çalıştırma anında

    Sentetik yağlar hem düşük devirli hem yüksek devirli araçlar ve motosikletler için
    uygundur.

    Aracınız uzun süre çalıştırılmadıysa motor yağının değiştirilmesi uygun
    olur. Genel olarak ya motor üreticisinin belirttiği kilometrede, eğer o
    kilometreye ulaşılmadıysa 1 senede yağın değiştirilmesi gerekir.

  6. #6

    Emix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Emil ISGENDERLI
    IT
     -
     Ankara
    Üyelik:17.Ağustos.2010 | Yaş: 32
    Mesajlar: 766  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Alıntı guento Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorumun yağını 300km-500km-1000km ve şu an 1600km de değiştirdim... her 500 km de değiştirmeyi düşünüyorum... bi zararı yoksa, sorun da yok o zaman ;) cvp için teşekkürler..


    tam benim kafadansın yeni motoru daima periyodik olarak 500'de bir yağını değiştiririm.

    motor tam açılana kadarda böyle gider inanın çok iyi oluyor ;)
    Ben sadece bir motorsiklet sürücüsüydüm, arkadasları ve ailesi olan biri. Fakat sen beni görmedin.

    Bizden hoşlanmasanız bile kullandığımız aracı seçme hakkımıza saygı duyun ve yolunuzda olmadığımıza emin olmak için fazladan birkaç saniye ayırın.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık