Daytona gibi spor görünümlü bir motora Ape Hanger yakışır mı yoksa yakışmaz mı düşüncesi kafamı karıştırırken klasik motor ve old school’a olan hayranlığım yakışmasa bile bu işin sonunu görme arzusu ağır bastı.
Neredeyse 4 ay süren gidon, gaz – debriyaj teli, raiser, hidrolik hortumu, pul vs araştırma, satın alma dönemi birçok aksaklık ve parça bulamama yüzünden vazgeçmeme sebep oluyordu.
Bu paylaşımın benzer şekilde motoruna Ape Hanger takmak isteyen arkadaşlara faydalı olmasını umuyorum.
Hikaye tüm Türkiye’de gidon yapan firmaların araştırılması ile başlıyor. Abartı gelebilir ama bulduğum 5 firmadan sadece 1 tanesi “Ne isterseniz ve nasıl isterseniz yaparız, siz yeter ki hayalinizi söyleyin” diyebildi. Diğer 4 firma gidonda kaynak olmak zorunda olduğu için biz garanti veremeyiz dediler.
İlk önce Daytona’nın gidon center genişliği olan 30 mm lik borudan yapılması konusunda ısrarcı oldum. Amacım orijinal raiser’ı kullanmaktı. (raiser gidonun motora bağlantısını sağlayan parça) Tabiî ki piyasada standart 30 mm lik gidon borusu olmadığı için benim ısrarım yüzünden yatların korkuluk borularından gidon çekildi ve ilk dayanıklılık testinde parçalandı. Ne öğrendik; üretici yok abi olmaz diyorsa ısrarcı olmayacağız. Eğer üretici dayanıklılık testi yapmadan göndermiş olsaydı gidona ilk abanmada gidon kırılıp kazaya sebep olacaktı. Neyse ki üretici bu konuda çok titiz.
30 mm olmayınca mecburen gidon standartı olan 1–1/4" yani 32 mm den gidon yapılıp elcik kısımları 22 mm olacak şekilde kaynaklandı.
Gidon geldi ama 32 mm ye uyan raiser olmadığı için yeniden raiser alıp (orijinallerine dokunmadım) tornada iç çapı 32 mm olacak şekilde süper modumuz Emrehan tarafından tornalandı.
Piyasada hazır 16” lik ape hanger için gaz ve debriyaj teli bulmak imkansız olduğunu anladığımda bu iş yatar demiştim. Reşat ve Emrah kardeşlerimin Hudson da gördüğü ve velomotor tarafından üretilen tellerin satışa çıktığını öğrendiğimde işler tekrar hız kazandı.
Teller sipariş edildi ve sonrasında Emre kardeşimin yardımlarıyla 55 cm olan fren hidrolik hortumu 80 cm olarak yeniden yaptırıldı. Bülent abi sağolsun yağmur yüzünden arabasıyla götürdü bizleri.
Tüm parçalar tamamlandı ve sonunda 10.06.2014 akşamı tamamının montajı bitti. Sonuç bana göre kesinlikle mükemmel.
Esasında bu iş tamamen zevk işi. Eminim birçok kişi hiç yakıştıramayacak veya beğenmeyecek ama ben kesinlikle artık daha çok keyif alacağım. Artçım olmasaydı bir de mono sele alacaktım ama maalesef o eksik kaldı.
Yapım aşamasına ait birkaç fotoğraf:
Yukarıda anlatılanlar eminim ki birilerinin işini kolaylaştıracak ve zaman kazandıracaktır.
Yalnız Ankara'da değilseniz ve altta fotoğraflarda gördüğünüz gibi dostlarınız yoksa işiniz gerçekten çok zor.
Benim tek şansım böylesine güzel dostluklar edinebilmiş olmamdır.
Tek tek isim yazmayacağım, hepinize tekrar tekrar teşekkür ediyorum RR-ANKARA, iyi ki varsınız.