Kullanıcı Adı: Şifre: - Şifrenizi mi Unuttunuz?
Raptor Riders'a Henüz Üye Değil misiniz? Lütfen Kayıt Olun!

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 15 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    Birkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Makina Mühendisi
     Regal Raptor 250 E9B
     Istanbul
    Üyelik:24.Nisan.2007 | Yaş: 41
    Mesajlar: 57  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0

    motor rulmanları ile ilgili sorun

    Arkadaşlar. Daha önce arka tekerlek dişlisindeki rulman dağılmış ve yatağı parçalamıştı. Bununla ilgili bi topik açmıştım. Benim regalim 13000 km'de. Diğer regali olan arkadaşlarımdan bazılarında da bu sorun gerçekleşmiş. Bununla ilgili rulmanlarınızı değiştirmenizi önermiştim.

    Yeni konu olarak, yaklaşık 3 aydır motorumu kullanamıyorum. Sebebi motorun içinden takırtılı sesler gelmesiydi. Rulman sorunu olabileceğini düşündüm ve servise gösterdim. Aynı yanıtı aldım. Bunun üzerine motorumu açmaya karar verdim. 3 ay süre içinde iş yoğunluğundan dolayı toplama fırsatı bulamamıştım. Rulmanları SKF marka rulmanlarla değitirdim. Bunlara dişli dulmanları krank mili rulmanları ve diğer tüm rulmanlar dahildir. Dün motorumu sonunda toplayabildim. Motorum 2007 model. Niye servise yaptırmadın derseniz. İnsan kendi malına daha bi şevkatli davranıyo. Ayrıca kendim açıp ne var ne yok herşeyi öğrenmek istedim. Ve başarılıda oldum. Motorum şu an saat gibi işliyor. Hiç bir ses yok. Ayrıca bildiğiniz gibi garanti var muhabbeti nerdeyse yalan. Krank milini bile değiştiremyen arkadaşlar oldu.

    Motor ile ilgili her tür deneyime dahip oldum. Bi sorunla karşılaşırsanız danışabilirsiniz diye yazayım dedim.

    Ayrıca bu motor içi rulman problemi yine 13000 üstü kmDeki makinelerin bazılarında daha olmuş. Standart bir sorun olarak görünüyo. Bunuda servisten aldığım bilgi doğrultusunda söylüyorum. Ayrıca sanırım 2 ve 3 dişlilerde de problem olabiliyormuş. Çok şükür bende öyle bi problem olmadı.

    Montaj esnasında kolaylık olması için bikaç resim çekmiştim. Onlarıda buraya ekliyorum















    Sorunsuz bir motor dileğiyle...

  2. #2


    Mehmet Aksu
    Muhasebe ve Finansman
     Regal Raptor DD250E
     Ankara
    Üyelik:13.Şubat.2007
    Mesajlar: 1,395  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    1
    Birkan kardeşim en iyisini sen yapmışsın tebrik ederim. Şimdi 50 bin km. de gitsen tık demez, güvenerek de gidersin. Birde zincirin ayarını tam tutturdunmu tamamdır. Gevşeyen orjinal zincir uzuyor ve korumaya çarparak ses yapıyor bu seferde zinciri gerdirince kasıntıdan bilyaları zorluyor, vites dişlilerini de kırıyor. Ben 5.00 o km. de zinciri söküp attım oringli kore malı zincir taktım.
    Bence de garanti olayı falan hikaye, her arızada değişecek parçanın kalitelisini bulup parasıyla alıp değişmek. Yaşar komutan da aynısını yaptı, motor çin parçaları japon oldu.
    Paylaşımın için de teşekkürler.

  3. #3
    Birkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Makina Mühendisi
     Regal Raptor 250 E9B
     Istanbul
    Üyelik:24.Nisan.2007 | Yaş: 41
    Mesajlar: 57  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Alıntı Aksu Nickli Üyeden Alıntı
    Birkan kardeşim en iyisini sen yapmışsın tebrik ederim. Şimdi 50 bin km. de gitsen tık demez, güvenerek de gidersin. Birde zincirin ayarını tam tutturdunmu tamamdır. Gevşeyen orjinal zincir uzuyor ve korumaya çarparak ses yapıyor bu seferde zinciri gerdirince kasıntıdan bilyaları zorluyor, vites dişlilerini de kırıyor. Ben 5.00 o km. de zinciri söküp attım oringli kore malı zincir taktım.
    Bence de garanti olayı falan hikaye, her arızada değişecek parçanın kalitelisini bulup parasıyla alıp değişmek. Yaşar komutan da aynısını yaptı, motor çin parçaları japon oldu.
    Paylaşımın için de teşekkürler.
    Evet bende zinciri o-ringli olanla değiştirdim. Sesi daha az ve daha iyi bi zincir. Bizim makinalar zaten bu gidişle japon olacak :D

  4. #4

    yanar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Sebahattin YANAR
    Teknik Öğretmen
     Regal Raptor DADYW
     Çanakkale
    Üyelik:29.Ocak.2007 | Yaş: 58
    Mesajlar: 137  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Yaşadığın sounlar için üzgünüm
    Ama el becerin oldukca iyi. Motor mekaniğinden anladığın görülüyor.
    Bu yüzden seni tebrk ederim. Ben de senin düşüncelerine katılıyorum.
    İnsan kendi malı üzerine titriyor. Ehli olmayanlarn eline bıraktığında insan kızıyor.
    Ben olsaydım bu şekilde yapardım diye. Düşünüyor. ve onlardan daha güzel ve titiz çalışabiliyor.
    Basit işler için uçuk rakamlarda paralar talep eiyorlar.

    Bilinçli olmak en iyisi. Bende senin gibi Motor aksamı hariç her yerini söküp taktım.
    Modifiye ettim. Belki diğer konu başlıklarında görmüşündür.
    Ama motor aksamında bir sorunum olursa senden bilgi almak isterim. Aynı şekilde bende bildiklerimi sana aktarabilirim.
    Sorunsuz günler dilerim.
    Sağlıcakla kalın. :D
    Ne Ekersen Onu Biçersin.
    Kırmızı DADYW CUSTOM
    ÇANAKKALE - Merkez

  5. #5

    deep-impact - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    serdar sak
    satış pazarlama
     regal raptor
     İzmir
    Üyelik:04.Mart.2007 | Yaş: 43
    Mesajlar: 356  |   0 Rh (-)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    benim motorda tam 13000 de ve motorun içinde takır tukur sesler zaten garanti diye bir kelime telafuz etmiyorum geçen birine gösterdim motoru sadece arıza onarımına 350 ytl istedi malzemede 200 ytl tutsa battık yemin ederim ve bu sadece uzayan zincirin gerilmesiyle oluşan bir arıza rulmanlar bitik arkadaşlar.
    motorda son karar R&R

  6. #6
    rafethasal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    rafethasal
    Bilgisayar
     DADYW 250E-9
     Bursa
    Üyelik:11.Haziran.2007 | Yaş: 41
    Mesajlar: 93  |   A Rh (-)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Anlaşılan o ki bizim hepimizim problemi aynı noktadan kaynaklanmış. O da orijinal dandik zincirini gererek kullanmaktan. Buradan motorunu yeni alan arkadaşlara tavsiyem zincirlerini kaliteli bir oringli zincir ile değiştirsinler. Ben motorumu aldıktan 7-8 ay sonra değiştirmiştim ama geç kalmış olmalıyım. Birde radyatör sularını sık sık kontrol edin ki radyatörde delik filan olursa hararet yapmasın...

    Paylaştığın bilgiler içinde ayrıca teşekkürümü ilettim.

    Sevgi, selam...

    Rafet HAŞAL

  7. #7

    Tayfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Tayfun Kinyas
    Hamamda Tellak
     Yamaha Royal Star 1300
     İstanbul
    Üyelik:03.Şubat.2007 | Yaş: 44
    Mesajlar: 3,258  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    3
    Motorum 16500 kmde ve hala orjinal zinciri kullnıyorum, motorun içinden takır tukur seslerde gelmiyo, gayet güzel gidiyor, benimki özel yapımmı acaba :?

  8. #8
    Birkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Makina Mühendisi
     Regal Raptor 250 E9B
     Istanbul
    Üyelik:24.Nisan.2007 | Yaş: 41
    Mesajlar: 57  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Alıntı yanar17 Nickli Üyeden Alıntı
    Yaşadığın sounlar için üzgünüm
    Ama el becerin oldukca iyi. Motor mekaniğinden anladığın görülüyor.
    Bu yüzden seni tebrk ederim. Ben de senin düşüncelerine katılıyorum.
    İnsan kendi malı üzerine titriyor. Ehli olmayanlarn eline bıraktığında insan kızıyor.
    Ben olsaydım bu şekilde yapardım diye. Düşünüyor. ve onlardan daha güzel ve titiz çalışabiliyor.
    Basit işler için uçuk rakamlarda paralar talep eiyorlar.

    Bilinçli olmak en iyisi. Bende senin gibi Motor aksamı hariç her yerini söküp taktım.
    Modifiye ettim. Belki diğer konu başlıklarında görmüşündür.
    Ama motor aksamında bir sorunum olursa senden bilgi almak isterim. Aynı şekilde bende bildiklerimi sana aktarabilirim.
    Sorunsuz günler dilerim.
    Sağlıcakla kalın. :D
    Tabiki her konuda yardımcı olmaya çalışırım. Sende sağolasın. bi sorunum olursa danışırım. Motoru açarken bazı noktalarda takıldım. Mesela şarj bobininin olduğu tarafta sıkı geçme var. Onu çektirmeyle açmak gerekiyor. Bide özel bi anahtarı olan bi somun var. Bunları açmak biraz problem yarattı. Çektirme fiyatları 100-150 ytl. Bu kısmı bi ustaya gidip açtırdım. Diğer somunuda çekiçle yumuşak darblerle açıyosunuz. Zaten servislerde de yok bu anahtar. Ayrıca bazı civatlar metrik değil. Çinlilerin bi standardı varmış. Ona göre yapmışlar. Yalama olan bi yer vardı. Onu kılavuzla düzelttim. İşte kılavuzu bulmak zor. Tuzla tersaneler bölgesinden aldım. Orda her türlü hırdavat mevcut. Geri kalan iş lego yapmak gibi. Çok kolay. Ayrıca belirteyim. Motor alüminyum olduğu için. Sıcakken kesinlikle hiç bir civatayı sökmeyin. Sıyırabilirsiniz. Kolay gelsin herkese...

  9. #9
    Birkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Makina Mühendisi
     Regal Raptor 250 E9B
     Istanbul
    Üyelik:24.Nisan.2007 | Yaş: 41
    Mesajlar: 57  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Alıntı deep-impact Nickli Üyeden Alıntı
    benim motorda tam 13000 de ve motorun içinde takır tukur sesler zaten garanti diye bir kelime telafuz etmiyorum geçen birine gösterdim motoru sadece arıza onarımına 350 ytl istedi malzemede 200 ytl tutsa battık yemin ederim ve bu sadece uzayan zincirin gerilmesiyle oluşan bir arıza rulmanlar bitik arkadaşlar.
    Aslında sacede zincirle ilgili bi sorun değil. Rulmanlar kalitesiz. Birde civatların bazlıları çok kalitesiz. En ufak sıkmada kırılabiliyolar. Benim tavsiyem sorun yaratmadan ön tekerlek rulmanlarınıda değiştirmeniz. En kısa sürede değiştiricem bende. Resimleri buraya eklerim yine..

  10. #10

    Tayfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Tayfun Kinyas
    Hamamda Tellak
     Yamaha Royal Star 1300
     İstanbul
    Üyelik:03.Şubat.2007 | Yaş: 44
    Mesajlar: 3,258  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    3
    En zahmetsiz ve ucuz olan kısmı ön tekerlek zaten, ön tekerleği sök 2 rulmanı sök 2 rulmanı tak, maliyet 20 ytl zaman 40 dakika.

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık