Kullanıcı Adı: Şifre: - Şifrenizi mi Unuttunuz?
Raptor Riders'a Henüz Üye Değil misiniz? Lütfen Kayıt Olun!
Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    DR.ALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    ALPASLAN ÖZTAŞ
    Diş doktoru
     RR 250E-9
     BODRUM
    Üyelik:30.Mayıs.2008 | Yaş: 54
    Mesajlar: 911  |   B Rh (-)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0

    kasklar hakkında..

    arkadaşlar biliyosunuz kask konusu çok genel bir kavram..herkes bişeyler biliyor..dağınık olmaması amacıyla bu başlığı açtım..hem araştırmalar hemde kendi bilgi ve gözlemlerimi aktarıcam..forum ve tüm motor sevdalıları için faydalı olmasını dilerim..

    kasklar tasarım,üretim ve performans açısından test ediliyorlar..tabi bu testler; göreceli kavramlar ve fikirler oluştursa da sonuçta buluşulan tek nokta güvenliğimiz oluyor.

    motosikletlerde kask güvenlik standardını belirleyen pek çok test var..tabi bu testleri uygulayan şirket ve örgütlerde..en bilinenleri:

    DOT:abd de halka açık yollarda kullandığınız kasklarda bulunması zorunlu güvenlik testi etiketi.FMVSS 218(Federal motorlu araç güvenliği standardı no:21 olarak da geçiyor..test de 400 birim lik pik kuvvetler oluşturularak kaskın tek noktasındaki mukavemet ölçülüyor..abd li motorcular DOT olayını pek benimsemiyor hatta protesto bile ediyorlar..zira no:208 konusunda güvenlik zaafları oluşmuş zamanında.tabi bu kuruluşun hükümetten olduğunu söylemek lazım..ulaştırma bakanlığı ile işbirliği halindeler.

    SNELL:bu gönüllü bir kuruluş..kaskın testini 300 birim lik pik kuvvetlerle yapıyorlar..satılan kaskları bir süre sonra geri çağırarak ücretsiz kontrolünü yapıyor ve varsa eksikliği gideriyorlar.tamamen bağımsız bir örgüt..abd de tercih sebebi durumundalar..

    ECE:dünyanın %25 i bu kasklardan kullanıyor..avrupa ekonomik topluluğunun çıkardığı bir standart..bizler de bu gruba dahiliz:|..
    ECE-22-05 TESTİ:çevirebildiğim kadarıyla özetliyorum..

    1-direnç testi:*30n kuvvet 2dk
    *100n kuvvet 2dk
    *630n kuvvet 2dk...bunlar kaskın ön ve yan yüzlerine uygulanıyor.
    *üst tepe tek nokta düz zemine 285 cm den çarptırılıyor.
    *üst tepe tek nokta tümsek zemine 285 cm den çarptırılıyor..
    *vizör tek orta noktaya 3kg materyal 1m yüksekten bırakılıyor.
    *3kg lık doğal kuvarz kum(0,5-0,7mm çaplı) 1650mm yüksekten dökülüyor..vizör bu sırada tabla üzerinde 250rpm devirle döndürülüyor..sonra yıkanıp ışıkla kontrol ediliyor..

    2-ısı testi:*-20....4 ve 6 saat
    * 25....4 ve 6 saat
    3-nem testi:%65 nem 4 sa uygulanıyor.
    4-ışık testi:125w xenon uv ışını 25cm den 2 gün süre ile tutuluyor..
    5-kimyasal:%30 ve %70 oktan tolven pamuklu kumaşla sürülüyor.

    sonuçta kask kafamıza geçiyor..testlere göre en iyi kasklar için başka başlık açıcam..kafanızdan kask altınızdan motorunuz yüreğinizde sevgi eksik olmasın

  2. #2

    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Cihan Çiçek
    Ar-ge Mühendisi
     Honda VFR 1200f
     Sakarya
    Üyelik:05.Haziran.2012 | Yaş: 38
    Mesajlar: 5,953  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    2
    Beğenilmiş
    7
    İşte haftanın konusu.. :| Eline sağlık abim. Markalara göre avantaj dezavantaj karşılaştırmasını da yaparsın diye tahmin ediyordum ama :|
    "CaRPe DieM"

  3. #3

    DR.ALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    ALPASLAN ÖZTAŞ
    Diş doktoru
     RR 250E-9
     BODRUM
    Üyelik:30.Mayıs.2008 | Yaş: 54
    Mesajlar: 911  |   B Rh (-)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Alıntı cihan54 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte haftanın konusu.. :| Eline sağlık abim. Markalara göre avantaj dezavantaj karşılaştırmasını da yaparsın diye tahmin ediyordum ama :|
    en alttaki cümle düşündüğün şey Cihancım..başlık açıcam merak etme..

  4. #4

    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Cihan Çiçek
    Ar-ge Mühendisi
     Honda VFR 1200f
     Sakarya
    Üyelik:05.Haziran.2012 | Yaş: 38
    Mesajlar: 5,953  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    2
    Beğenilmiş
    7
    Anladım. Yani demek istediğim, bu konuya entegreli olur diye düşünmüştüm. Yani misal, "shoei bu testlerde üstünlük sağlamış ama şu testte tatmin edici değil." gibisinden..

    Neyse ayrı konu açacaksan onu da bekliyoruz o zaman Ustanın işine karışılmaz :evil:
    "CaRPe DieM"

  5. #5

    ozguralic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    özgür alıç
    Tasarımcı
     RR DD250-E 9B
     BURSA
    Üyelik:03.Mayıs.2012
    Mesajlar: 1,940  |   B Rh (-)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    26
    Süper paylaşım. Motorun tek sevmediğim tarafı ama yapacak bişey yok mecburuz.

    This is your life, it's all been ordinary. Until you find all you're worth

  6. #6

    CELİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    CELİL ÜSTÜN
    HÜR GENERAL
     YAMAHA XVS950A
     İstanbul - Büyükçekmece (Avrupa Yakası)
    Üyelik:08.Haziran.2009 | Yaş: 56
    Mesajlar: 21,865  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    42,574
    Beğenilmiş
    5,795
    Alpaslan emeğine sağlık çok faydalı bir başlık , paylaşım olmuş teşekkürler

  7. #7

    mrtckrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    murat cankurt
    subay
     250 E 10
     Ankara ŞEREFLİKOÇHİSAR
    Üyelik:06.Şubat.2012 | Yaş: 41
    Mesajlar: 583  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    1
    Beğenilmiş
    2
    Helal olsun takipcinim ama özgür ün de dediği gibi sevemedim ben bu kask olayını ama bir esim ve bir çocuğum varken takmak şart oğlu şart

  8. #8

    marlox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Engin AKAR
    Tekniker Müzisyen Sporcu
     Honda Vfr 800
     İZMİR / Narlıdere
    Üyelik:21.Aralık.2012 | Yaş: 40
    Mesajlar: 2,647  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    3
    bende ilk başta sevmiyordum ama yavaş yavaş ısınıyorum :D


    BİR YERE GİTMEK İÇİN ARABAYA BİNİLİR AMA, MOTORA BİNMEK İÇİN
    HER YERE GİDİLİR !!!


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık