Kullanıcı Adı: Şifre: - Şifrenizi mi Unuttunuz?
Raptor Riders'a Henüz Üye Değil misiniz? Lütfen Kayıt Olun!

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 12 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    kıvılcım - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    kıvılcım
    Serbest Meslek
     regal bmw
     İstanbul
    Üyelik:26.Eylül.2007 | Yaş: 55
    Mesajlar: 1,236  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    16

    Debriyaj Teli Bakim,yaglama,degişmesi

    Debriyaj Teli Bakım, Yağlama, Değişimi

    Şu bir gerçektir ki debriyajımız ne kadar rahat ve yumuşak ise bize bu oranda rahat ve konforlu bir şürüş sağlar. Debriyaj sertliğinin en büyük etkeni üreticinin kullandığı malzeme olsada debriyaj telimizin düzenli olarak yağlanması ile hem süpriz kopmaların önüne geçmiş oluruz hemde trafikde isyan eden sol el parmaklarımıza bir nebze rahatlatma sağlarız.

    Yağlama için bize lazım olan şey eczanelerden kolayca temin edebileceğimiz bir adet şırıngadır (enjektör).

    Telimizi yağlamak için şırıngamıza çekeceğimiz yağın kalınlığı çok önemlidir, çünkü 90 numara dişli yağı gibi bir yağı iğne ucuyla basmak kalın olduğu için çok zor olacaktır. İnceliğinden ve rahat basıldığından dolayı tamircilerin kullandığı hidrolik yağı ise akıcılığı yüzünden tercih etmemeliyiz, bizim için en ideali herhangi özellikde bir motor yağıdır.

    Debriyaj telimizi sökmek için debriyaj kolu tarafından müdaheleye başlayalım, önce kontra somunu ve tel girişini örten lastik korumayı geriye doğru sıyırıyoruz.

    Kontra somunu açıp debriyaj ayar vidasını sonuna kadar (kola kadar) gevşetiyoruz, son sınırda veyahut sınıra yakın iken kontra somunu ve debriyaj ayar vidasının üzerlerindeki kesik kısımlar kolun kesik kısmı ile aynı hizada olmalıdır. Bu sayede debriyaj kolunu sökdüğümüzde tel ve kolu kütüklükden ayırabiliriz.

    Debriyaj kolunu tutan bir adet somunlu vida vardır, kolun altındaki somunu sökdükden sonra vidayı çıkarmak için kaba kuvvet uygulamayın. Eğer çıkmıyorsa vidayı saatin tersi istikametine çevirmeye (sökmeye) devam edin, büyük ihtimalle somunun haricinde kolada vidalıdır.

    Kolu sökdükden sonra teli koldan çok rahat bir şekilde ayırabilirsiniz, bu noktada iyi bir gözlemleme ile telde bir hasar olup olmadığına bakmalıyız. Dikkat etmemiz gereken tek yer tel ile kurşunun birleştiği noktadır, eğer bu birleşme noktasın ince tellerin ayrıldığını veya yakın zamanda ayrılmaya başlayacağını sezerseniz telinizi değiştirmeniz gereklidir. Eğer herhangi bir hata gözükmüyorsa yağlama işlemine geçebilirsiniz.

    İçine gerekli olan yağı çektiğimiz şırıngamızın iğnesini iç telin yanından dış telin iç kısmına doğru dikkatli bir şekilde sokuyoruz.

    İğneyi dış telin içine soktukdan sonra yağlamaya başlayabilirsiniz.


    Şırıngaya yavaş yavaş (güç uygulayarak) sabırla basmalısınız yağın akması için, yağ iğneye göre biraz kalın olacağı için zor akacaktır. 5-10 saniyelik beklemeler ile yağı yavaş yavaş enjekte etmelisiniz, telin içinden aşağı doru süzülmekde zorlanan yağ dışarı da taşabilir dikkat edin.


    Eğer teli ilk söktüğünüzde kontrol yaparken telin değişmesi kanaatinme vardıysanız, telinizi tamamen sökmelisiniz.
    Önce şanzımandan çıkan debriyaj mandalı pimini tutan parçayı sökmeliyiz.

    Sonra dış teli tutan bölgedeki somunu , büyük ihtimalle lastik bir körük altındadır.

    Telin karşı tarafına geçip önce kontra somununu gevşetmeli, sonrada tel ayar vidasını gevşeterek iç ve dış teli komple çıkarmalısınız. Yenisini temin ettiğiniz komple debriyaj telini (İÇ-DIŞ) bu işlemlerin tersini uygulayarak yerine monte edebilirsiniz.

    Dikkat etmeniz gereken bir nokta ise debriyaj telinin koldan şanzımana kadar olan güzergahıdır, yenisini takmaya başlamadan eskisini yerinden çıkarmayınki bu nerden geçiyordu diye düşünmeyin. Montajınız bittikden sonra gidonu sağa sola hareket ettirerek telin kasılmadığını ve rahat çalıştığını kontrol edin.

    Kazasız ve arızasız günler dileğiyle...
    Aykut Y. (20.Mart.2018) Bunu beğendi.

  2. #2

    TLGYLDZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    tolga yıldız
    Eczacı teknısyenı
     REGAL RAPTOR 250 CC
     Manisa
    Üyelik:17.Kasım.2007 | Yaş: 40
    Mesajlar: 243  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    vermıs olduğun bilgilerden dolayı tsk ederim yolun acık olsun gorusmek dileği ile
    BIR EGSOZUN SESI BIN EGSOZUN TADI VAR YOLUNUZ VE FARINIZ ACIK OLSUN ....
    TLGYLDZ-REGAL RAPTOR
    MANISA-KIRKAĞAÇ

  3. #3


    İsmail Alper BAYAT
    Komiser
     REGAL RAPTOR DD250E-9
     Nevşehir
    Üyelik:24.Mayıs.2008 | Yaş: 41
    Mesajlar: 187  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Çok açıklayıce bir bilgi. Teşekkürler...
    50 DH 038 REGAL RAPTOR
    50 A 4816 HONDA VARADERO

  4. #4

    foreman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Fatih Ulus
    servis şefi
     sym gts 250 evo i
     İstanbul - Küçükçekmece (Avrupa Yakası)
    Üyelik:25.Eylül.2007 | Yaş: 47
    Mesajlar: 1,367  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    2
    abı elıne saglık...
    şu gunlerde faydalı bılgı paylasmak konusunda kendınle yarısıyorsun...
    senın actıgın bu baslıkları '''tamırat''' adı altında toplamalı ve sabıt baslık halıne getırılmelı...
    literatürde foreman...
    halk arasında formen...
    dostlar arasında FATİH....

  5. #5

    haluka28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Haluk Altunbaş
    İngilizce Öğretmeni
     RR 250-9
     Adana
    Üyelik:26.Aralık.2007 | Yaş: 53
    Mesajlar: 381  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    2
    bilgiler için teşekkürler
    DON'T RUN YOUR FINGERS OVER MY BIKE AND I WON'T RUN OVER YOUR FINGERS

  6. #6

    gençer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Gençer Güden
    Mimarlık
     RR dd 250
     İstanbul
    Üyelik:01.Ağustos.2007 | Yaş: 42
    Mesajlar: 676  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    abicim maaşallah fotoğraflar bi harika.. fotoroman hazırlamışsın eline emeğine sağlık.bu işle ilgilenen biri tarafından hazırlandığı belli oluyor. çok teşekkürler.
    En son nehir zehirlendiğinde, enson balık avlandığında ve enson ağaç kesildiğinde..paranın yenecek birşey olmadığı anlaşılacak:(((

  7. #7

    Tayfun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Tayfun Kinyas
    Hamamda Tellak
     Yamaha Royal Star 1300
     İstanbul
    Üyelik:03.Şubat.2007 | Yaş: 44
    Mesajlar: 3,258  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    3
    Kivilcim Abime Paylaşimindan ötürü Teşekkür Ederek Ekleme Yapmak Istiyorum.

    Debriyaj Teli Ve Gaz Teli Bakimi önemlidir Ama Bu Yeterli Değildir, Sebebine Gelince Kopma Ihtimali Her Zaman Vardir, Durduk Yerde Olabileceği Gibi Ufak çapli Bir Kaza Aninda Bile Kopabilir, Böyle Bir Durumun şehir Dişinda Biryerde Başimiza Geldiğini Düşünürsek Yandiğimizin Resmidir. Ben Bunun Için 2 Senedir Motorumda Yedek Olarak Debriyaj Ve Gaz Teli Taşiyorum, Debriyaj Teli Tek Teldir, Gaz Teli Ise Itme Ve çekme Olarak 2 Telden Oluşur, Hacim Olarak Yer Kaplamadiği Için Herkesin Motorunda Taşimasinda Yarar Vardir...

  8. #8

    yanar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Sebahattin YANAR
    Teknik Öğretmen
     Regal Raptor DADYW
     Çanakkale
    Üyelik:29.Ocak.2007 | Yaş: 58
    Mesajlar: 137  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    paylaşım için sağol
    Ne Ekersen Onu Biçersin.
    Kırmızı DADYW CUSTOM
    ÇANAKKALE - Merkez

  9. #9

    yanar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Sebahattin YANAR
    Teknik Öğretmen
     Regal Raptor DADYW
     Çanakkale
    Üyelik:29.Ocak.2007 | Yaş: 58
    Mesajlar: 137  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    Birde şu km saati zırıltısına cözüm konulardan bulabilirsen çok şahane olur.
    Ben araştırdım bulamadım yaw. Saatin içine gres yağı bascam sonunda.
    Ne Ekersen Onu Biçersin.
    Kırmızı DADYW CUSTOM
    ÇANAKKALE - Merkez

  10. #10

    kıvılcım - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    kıvılcım
    Serbest Meslek
     regal bmw
     İstanbul
    Üyelik:26.Eylül.2007 | Yaş: 55
    Mesajlar: 1,236  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    16
    Alıntı yanar17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde şu km saati zırıltısına cözüm konulardan bulabilirsen çok şahane olur.
    Ben araştırdım bulamadım yaw. Saatin içine gres yağı bascam sonunda.
    kardeşim km götür diyicem çünkü onu sökmek işime gelmedi sökersem fotolar koyarım
    Konu kıvılcım tarafından (06.Haziran.2008 Saat 22:58 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık