Kullanıcı Adı: Şifre: - Şifrenizi mi Unuttunuz?
Raptor Riders'a Henüz Üye Değil misiniz? Lütfen Kayıt Olun!

Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1

    RACER35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    BERKAN MAYA
    NE SEN SOR NE BEN SÖYLİYİM
     REGAL BUZDOLABI
     İZMİR
    Üyelik:28.Şubat.2013
    Mesajlar: 206  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    1

    Yazlık ve kışlık yağ seçimi

    ARKADAŞLAR MALUM YAZ GELİYOR SEZON AÇILIYOR MOTORUNU GARAJDAN ÇIKARIP BİNECEK HERKES ÖNCE BAKIM TELAŞINA DÜŞÜYOR;

    BENDE YAĞINI DEĞİŞTİRECEK ARKADAŞLARA KÜÇÜK BİLGİ VERMEK İSTEDİM;

    HAVA ISINDIKÇA YAĞINIZI KALINLAŞTIRIN:lol:

    HAVA SOĞUDUKÇA YAĞINIZI İNCELTİN:lol:



    Motosiklete Mineral Yağlar

    Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

    Motosiklete Sentetik Yağlar

    Sentetik yağlar laboratuarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatları mineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler.

    Motosiklete Yarı Sentetik Yağlar
    Yarı sentetik yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sundukları performans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motorunuza yağ seçerken dikket etmeniz
    gereken hususlar



    Ham petrolden elde edilen yağlara madeni yağ veya makine yağı denir. Bu tür yağlar motorun çalışma şartlarına
    uygun değildir. Motor yağlarından istenilen özellikler, madeni yağ içine karıştırılan katkı maddeleriyle elde
    edilir.
    Katkı maddelerinin yağa kazandırdığı özellikler şunlardır:
    a) Motor yağının, düşük sıcaklıklarda çok fazla kalınlaşmasını önleyerek soğuk havalarda motorun kolay
    çalışmasını sağlar.
    b) Motor yağının yüksek sıcaklıklarda yağlama özelliğinin kaybolmamasını sağlar. Böylece piston, segman, subap
    gibi çok sıcak çalışan parçalar üzerinde oluşan artık maddeler (kurum, yağlı kurum) en aza iner.İş zamanında
    yanma sonucu oluşan su, kül, karbon ve diğer kimyasal maddelerin yağın içinde asit meydana getirmesini
    önleyerek motor parçalarının uzun ömürlü olmasını sağlar.
    c) Motor yağının köpürmesini önleyerek yağlamanın kalitesini iyileştirir.
    Motor Yağının Görevleri:
    a) Sürtünmeyi en aza indirir. Birbirine temas halinde çalışan parçaların arasında yağ filmi meydana getirerek,
    sürtünmeden dolayı aşınmayı ve sıcaklığı en aza indirir.
    b) Motor kompresyonunun düşmesini önler. Segmanların silindir yüzeyinden sıyırdığı yağ, segman ile yuvası
    arasına dolarak kompresyon kaçağına karşı sıvı conta gibi görev yapar. Kompresyonun, piston, segman, silindir
    arasından kartere kaçmasını en aza indirir.
    c) Motor parçalarının soğumasına yardımcı olur. Karterdeki yağ, motor parçalarından daha soğuktur. Yağlama
    sırasında parçaların üzerinden aldığı sıcaklığı kartere getirerek parçaları az da olsa soğutur.
    d) Motor parçalarını temizler. Motor yağı, yağladığı parçalar üzerinde aşınmadan dolayı meydana gelen talaşları
    ve yanma sonucu oluşan kurumları bünyesinde toplayarak kartere getirir. Böylece motor parçalarının devamlı
    temiz kalmasını sağlar.
    Vizkosite ve Motor Yağları:
    Vizkosite, yağların akıcılığa karşı direncini belirten bir terimdir. Bütün motor yağları S.A.E seri numarasıyla
    sınıflandırılır. S.A.E rumuzu Birleşik Amerika Devletleri'nde motorlu araçlar mühendisleri birliğinin (Society of
    Automotive Enginers) baş harflerini ifade eder. Motor yağlarının S.A.E standardı bu birlik tarafından
    düzenlenmiştir.S.A.E numarası küçük olan yağlar daha ince ve akıcı olur. S.A.E numarası büyük olan yağlar daha
    kalın ve az akıcı olur. örnek olarak S.A.E 10 numaralı yağ, S.A.E 30 numaralı yağdan daha ince ve akıcıdır.
    Motor yağları, benzinli ve dizel motorları için ayrı özellikte imal edilir. Benzinli motorlarda; SA, SB, SC, SD gibi
    S harfi ile başlayan yağlar kullanılır. Dizel motorlarında; CA, CB, CC, CD gibi C harfi ile başlayan yağlar
    kullanılır. Gerek benzin, gerek dizel motor yağları; yazlık, kışlık ve birleşik yağlar (dört mevsim yağları) olmak
    üzere üç çeşittir.
    a) Yazlık Yağlar: S.A.E10, S.A.E20, S.A.E30, S.A.E40, S.A.E50 numaralı yağlardır.

    b) Kışlık Yağlar: S.A.E5W, S.A.E10W, S.A.E20 W gibi yağlardır. W harfi yağın kışlık olduğunu belirler,
    İngilizce’de kış (winter) kelimesinin baş harfidir.

    c) Birleşik Yağlar (Dört Mevsim Yağları): Bu tip yağlar her evsimde kullanılır. Yazın yazlık yağ kışın kışlık yağ
    özelliğini gösterir. Ancak hiçbir zaman ne yazlık yağın ne de kışlık yağın tam olarak yerini tutamaz.

    Bunlar,
    S.A.E 10W - 30 , S.A.E 20W - 40 , S.A.E 20W – 50 gibi yağlardır. Örneğin; S.A.E 10W-3 O numaralı yağ, kış
    mevsiminde S.A.E 10W numaralı yağ, yaz mevsiminde S.A.E30 numaralı yağ yerine kullanılır.
    Motor Yağının Bozulma Sebepleri:
    Motor yağının bozulma sebebini iki maddede açıklayalım.
    a) Yağın Kimyasal Olarak Bozulması: Motor yağı, motor çalıştığında sıcaklığı çok yükselir. Yağın içindeki
    mineraller, yüksek sıcaklıklarda hava içindeki oksijenle birleşerek oksitlenir. Ayrıca iş zamanında yanma sonucu
    oluşan diğer kimyasal maddeler, yağla birleşerek organik asitler meydana getirir.Oksitlenme ve asit etkisiyle
    motor yağı özelliğini kaybederek parçaların üzerinde aşınma, oksitlenme ve sakızlaşma (reçine) meydana getirir. Sakızlaşma, segmanların ve supapların yuvasında sıkışıp kalmasına sebep olur.
    b) Yağın Fiziksel Olarak Bozulması: Emme zamanında silindire giren havanın içindeki tozlar, yanma sonu
    meydana gelen kurumlar ve diğer arak maddeler, parçaların aşınmasından doğan talaşlar, kartere kaçan
    gazların içindeki benzin veya mazot yağın kirlenmesine ve özelliğinin bozulmasına sebep olur. Gerçi yağ filtresi,
    yağın içindeki parçacıkların bir kısmım temizlese bile zaman içinde yeterli olamaz.. İşte, yukarıda ana
    hatlarıyla açıklanan sebeplerden dolayı motor yağı bozulur. Bu nedenle araç katalogunda tavsiye edilen
    sürelerde motor yağının yenilenmesi gerekir.
    Motora Uygun Yağın Seçilmesi:
    Her motora uygun olan yağ araç katalogunda belirtilir. Bunun dışında, kullanacağımız yağa kendimiz karar
    vereceksek üç hususu göz önüne alarak seçimimizi yaparız. Bunlar:
    a) Motorun Teknik Özellikleri:
    - Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
    - Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E.
    numarası ortalarda olan yağ kullanılır.
    - Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.
    b) Motorun Çalışma Şartları:
    Benzinli Motorlar İçin;
    - SA servis tipi yağlar, katısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve dizel motorlarında kullanılır.
    - SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi bulunur. Hafif yük altında çalışan benzin
    motorları için kullanılır.
    - SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun, açınmaya, paslanmaya karşı özellikleri
    olan yağdır.
    - SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır.
    Ayrıca SB, SC servis tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
    - SE servis tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir. Benzinli motorlarda
    kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
    - SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.

    - SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.
    Mevcut en üstün yağdır.

    - CC servis tipi yağlar, orta ve ağır yükte çalışan düşük süperşarj (blower) motorlarda veya türbo dizel
    motorlarında ve ağır yükte çalışan benzinli motorlarda kullanılır.
    - CD servis tipi yağlar, yüksek hız ve yüksek verimli çalışan süperşarj ve turbo dizel motor yağıdır.

    c) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre:
    Yağ Numarası Hava sıcaklığı (C derece)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Örnek;
    5W-40 -25 +40 dereceleridir, fakat 5 numara yağ, ince olduğundan içindeki katkılarla max. +40 C dereceye kadar kendini kalınlaştırabilir,

    10W-40 -20 +40 için olsada, 10 numara yağ daha kalın olduğundan, içindeki katkılarla max. +42/+45 C lere kadar dayanabilir,

    15W-40 ise -15 +40 içindir fakat max. +45/+48 C lere kadar dayanabilir.

    yaşadığınız bölgenin ve seyahat ettiğiniz/edeceğiniz bölgelerin hava sıcaklıklarına göre viskozite seçiminde bulunmanız en doğrusu olacaktır.


    Motor Yağları Derece Listesi



    Yaşanan bölge Viskozite değeri
    -30 +30 0W-30
    -25 +30 5W-30
    -25 +40 5W-40
    -20 +30 10W-30
    -20 +40 10W-40
    -15 +40 15W-40
    -15 +50 15W-50
    -20 +50 10W-50
    -10 +50 20W-50
    -20 +60 10W-60


    Motorun Teknik Özellikleri:

    ▪ Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır. (Sport-Süper sport RACİNG ) 5/40 - 10/50 - 10/30

    ▪ Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E numarası ortalarda olan yağ kullanılır.(Touring-Enduro)10/40 - 15/40

    ▪ Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.(Chopper-Scooter) 20/40
    MOTOSİKLET HASTASI DEĞİLİZ RÜZGAR BAĞIMLISIYIZ...

  2. #2

    RACER35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    BERKAN MAYA
    NE SEN SOR NE BEN SÖYLİYİM
     REGAL BUZDOLABI
     İZMİR
    Üyelik:28.Şubat.2013
    Mesajlar: 206  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    1
    http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074757

    BU LİNKTENDE YAKLAŞIK MOTORUNUZA UYGUN YAĞI BULABİLİRSİNİZ
    MOTOSİKLET HASTASI DEĞİLİZ RÜZGAR BAĞIMLISIYIZ...

  3. #3

    CELİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    CELİL ÜSTÜN
    HÜR GENERAL
     YAMAHA XVS950A
     İstanbul - Büyükçekmece (Avrupa Yakası)
    Üyelik:08.Haziran.2009 | Yaş: 56
    Mesajlar: 21,865  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    42,574
    Beğenilmiş
    5,795
    Berkan teşekkürler çok faydalı güzel bir paylaşım emeğine sağlık

  4. #4

    marlox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Engin AKAR
    Tekniker Müzisyen Sporcu
     Honda Vfr 800
     İZMİR / Narlıdere
    Üyelik:21.Aralık.2012 | Yaş: 40
    Mesajlar: 2,647  |   B Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    3
    teknik fihriste koyulabilir
    eyvallah kanki


    BİR YERE GİTMEK İÇİN ARABAYA BİNİLİR AMA, MOTORA BİNMEK İÇİN
    HER YERE GİDİLİR !!!


  5. #5

    mrtglc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Murat GÜLEÇ
    tekniker
     GV 250
     istanbul
    Üyelik:07.Aralık.2011 | Yaş: 40
    Mesajlar: 698  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    0
    saolasın kardeşim çok iyi bilgi.

  6. #6

    RACER35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    BERKAN MAYA
    NE SEN SOR NE BEN SÖYLİYİM
     REGAL BUZDOLABI
     İZMİR
    Üyelik:28.Şubat.2013
    Mesajlar: 206  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    0
    Beğenilmiş
    1
    Rica ederim,Faydam dokunursa ne mutlu bana
    MOTOSİKLET HASTASI DEĞİLİZ RÜZGAR BAĞIMLISIYIZ...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık