PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzoz patlama sesi



guento
27.Eylül.2012, 14:44
Selam arkadaşlar;
Hızla giderken, vitesi küçülttüğüm de, motor frenleme yaparken egzozdan arada patlama sesi geliyor. :? yağını, ayarlarını yaptırdım ama yinede aynı patlama sesi geliyor? Bu sorun nasıl çözülülür?

Teşekkürler.

cihan54
27.Eylül.2012, 14:48
Arada geliyosa sorun değil keyfini çıkarmalısın :mrgreen::mrgreen:

ama rahatsız edici olarak çok sıklaşırsa karbüratörü ayarlatman lazım, yanma odasına zengin karışım veriliyor demektir. Motora yakıt fazla geldiğinden az bi kısmı yakılamadan atılıyor, bu sefer egsozda yanıyor bu da sık patlamalara neden oluyor...

Ama dediğim gibi, ara sıra yapıyorsa arkana yaslan ve keyfini çıkar. Genelde kompresyonda motorlar egsozda patlama yapabilir, normaldir. Ben özellikle çıkartıyodum o sesi :mrgreen:

CELİL
27.Eylül.2012, 15:12
Merhaba Enes :)
öncelikle eksozları açtırdınmı açıksa patlama yapar çünki karbiratör sekron ayarları eksoz açıkken tam oturmuyor patlatma yapıyor
ama açık değilse cihanında dediği gibi karbiratör sekron ayarları bozuksa patlatır ayarlatman lazım 8)

DR.ALP
27.Eylül.2012, 16:24
merhaba.5 sene sonra motorumuza kavuştuk.herkese selam-saygı ve sevgiler.cümlemize kazasız belasız sürüşler..eksoz patlaması konusunu usta ile konuştum.normal abi dedi.sadece gaz kesince arada bir oluyor.ancak yakıt sarfiyatını arttırır diye düşünüyorum.

CELİL
27.Eylül.2012, 16:38
merhaba.5 sene sonra motorumuza kavuştuk.herkese selam-saygı ve sevgiler.cümlemize kazasız belasız sürüşler..eksoz patlaması konusunu usta ile konuştum.normal abi dedi.sadece gaz kesince arada bir oluyor.ancak yakıt sarfiyatını arttırır diye düşünüyorum.

Merhaba Alpaslan tekrardan aramıza hoş geldin :)
yeni makinan hayırlı olsun allah kazasız belasız keyifle binmeyi nasip etsin 8)

eralp_goksu
27.Eylül.2012, 16:39
merhaba.5 sene sonra motorumuza kavuştuk.herkese selam-saygı ve sevgiler.cümlemize kazasız belasız sürüşler..eksoz patlaması konusunu usta ile konuştum.normal abi dedi.sadece gaz kesince arada bir oluyor.ancak yakıt sarfiyatını arttırır diye düşünüyorum.

Hoşgeldiniz 8)

guento
27.Eylül.2012, 18:11
Cevaplar için teşekkürler. Bu arada egzoz açtırmadım. Ama usta aklıma fena girdi. Daha önceden iki-üç 350liliği açmış ve harika ses veriyor hiç bi zararı olmaz, vizeye giderkende gelirsin geçici bi çözümle atlatırsın falan dedi. düşünüyorum hala :)

Bu arada zincir ayarıda yaptı, fakat dedim ki "1-2cm boşluk olması lazım, bunu çok germişsin"
"zamanla esner normali budur" dedi.

Artı olarak "dinleyerek" bi kaç ayar daha yaptıı. İki egzozun önüne kağıt koydu, patapata seslerini dinledi bi ayarlar çekti... :) sanırım karbüratör, senkron ayarı falan yaptı.. İşte tek aklıma takılan, o arada çıkan ve eskiden olmayan "patlama" sesiydi. O da normalmiş.. ;)

turq
27.Eylül.2012, 22:47
Koyver patlasin, bisey olmaz. Millet ozel caba sarfediyor patlama sesi icin

ExpForCuTT
09.Aralık.2013, 21:47
Mondial marka motorumda da kompresöre bindiğinde patlama oluyordu. Bu durumda önce 4-5 bin devir civarında egzostu koklamak gerekir. Egzostda fazladan benzin kokusu varsa yukarıdaki bir arkadaşın da dediği gibi hava ayarın bozuktur ve karışım yoğundur. Emme manifoldu tarafından emilen içerisinde hala benzinin olduğu karışım egzost yolunda iken yeniden yanma yaparak patlar. Ben karbüratör ayarı ile önüne geçemedim bu sorunun, şans eseri honda twister kullanan yaşlı bir amca bana anlattı, bende gittim ustaya anlattım. Sorun halloldu.

http://mcdn01.gittigidiyor.net/5997/10-ADET-30cm-SICAK-SILIKON-CUBUGU-KALIN-10mm__59974679_0.jpg

şekilde görülen silikondan aldık bir tane ve geri dönüşüm borusunu tıkadık. Mantığı nedir hala anlamamakla birlikte patlamalardan kurtulduk, motor gazı bırakınca veya debriyaja basınca stop etme sorununu da kesti, daha ritmik çalışır hale geldi. Kerameti hala sır :D

ExpForCuTT
09.Aralık.2013, 21:51
Aletin adı katalitik konvektör imiş, burayı tıkamak % 1 civarında yakıt artışına sebep olurken % 40 civarında doğaya yanmamış karbon gazı salınımına sebep oluyormuş. Yanmadan dışarı atılmak üzere olan karbon gazları bir kez daha burada yakılıyormuş, ama bu yanma motor içerisinde gerçekleşmediği için performans gibi mekanik şeylere katkısı yokmuş. 600 cc ve üzeri motorlarda carbon salınımı ciddi oranda artırıyormuş.

Kamon beybi diyerek konuyla ilgili 3. editimi yapıyorum. Bu düzenek motor emşsyonunu kontrol ederek motor bloğu sıcaklığını da korurmuş. Evvelden ahiri ben bunu yaptırdıktan sonra motorda bariz bir ısınam vardı. Motor ömrü için kesinlikle iptali yapılmaması gerektiğine vicdan muhakemem ile karar vermiş bulunoyrum. Karın erimesi ile birlikte kendisi iptal ettireceğime Türk Milleti önünde and içiyorum

CELİL
09.Aralık.2013, 22:02
Konu 2012 yılına ait hortlatmışsın ama bilği eklemiş oldun
O silikon çubukla geri dönüş sistemini iptal etmiş ve makinanın yakış düzensizliğini doğru olmayan bu şekilde çözmüş olması gereken karbiratör hava ayarı ve eksoz emme siboplarının ayarlanmasıdır egzos açılmış ise bu ayarlar tam olarak oturmaz kompresöre binince patlama yapar 8)

ExpForCuTT
10.Aralık.2013, 15:58
Celil Bey,

Benim motosiklet redline'a girecek kadar devir yapmıyor. Ama aynı marka-model motosikleti kullanan tüm arkadaşlar redline girdiğini söylüyor. Kullanıcılarına sorduğumda Hava ayarı iyi yapılmamış ise yeterli yanma sağlanamaz ve motorun çekişten düşmesi normaldir dediler. Geçtiğimiz hafta 2-3 tane tamirci gezdim hava ayarı yaptırmak için. Tamirci motora 1-2 defa gaz veriyor bu normal bunda bir sıkıntı yok diyor. Hava ayarının nasıl yapılması gerektiği ile ilgili okuduğum birkaç başlıkta ustaların yaptığından çok daha farklı şeylerden bahsedilmiş. egzostdaki benzin kokusundan tutun, son gazda maksimum devire hangi ayarda çıktığına kadar. Ama benim götürdüğüm ustalar bu ayarlardan birhaber galiba.

Sonuç olarak size sormak istediğim bu hava ayarının ve yukarıda bahsettiğiniz emme sibopları ayarı (Subap ayarı denilen şey bu galiba ) denilenleri doğru bir şekilde yapıldığından nasıl emin olurum ? Daha önce fazla yakıt tüketimine subap ayarı yapılmalı diyerek bir ayar yaptı usta. Yaparken kendisini izledim. Benim motor üstten egzantirikli olduğu için üst kapağı söküyor, piyano takımlarının üstündeki benim adlarını subap olarak bildiğim parçalara 10 numara anahtar kullanarak sıkıyor yada gevşetiyor. Sonra üst kapağı kapatarak marşa basıyor. Motor çalışırken çanak sesi varsa tüm bu işlemleri bir kere daha tekrar ediyor. Ta ki ses kesilene kadar. Ama sesin kesilmesi demek piyano üst kapağa vurmuyor demek. Peki içerdeki emme subaplarının ayarı bu esnada tam olarak oturdu mu ? Deneme yoluyla yapan usta bundan ne derece emin ? Bunların bir standartı yok mudur ? aradaki boşlukları ayarlamaya yarayan bir alet vardı, bob çakısı, bunu kullanması gerekmez miydi. Siz bu ayarlarınızı nasıl yapıyorsunuz ayda yaptırıyorsunuz

CELİL
10.Aralık.2013, 16:28
Bu konuda hepimiz şikayetçiyiz makinayı elletmeye korkuyoruz resmen çünki ustalar bu işi el yordamıyla yapıyor işin olması gerekeni hava yarı için özel ayar kalibrasyon cihazları var onunla olması gereken değerlede yapılması gerekiyor ama ustalar motor sıcakken motora ani gaz yüklenir motor gazı düzgün yer kesiklik yapmazsa tamam derler ve öyle yaparlar malesef
sibop ayarları içinde senin anlattığın gibi pek çoğu el yordamıyla yapıyor olması gereken ayar silindir başına düşen 2 sibop'un ayrı ayrı ayar dereceleri var ve bu ayarların ayar çubuğu (sentil çubuğu veya farklı bir ismi vardı) ile yapılması gerekiyor o zaman ayar tam olarak fab. değerlerinde oturuyor 8)

huseyinaydogan_20
11.Aralık.2013, 06:13
O ses benim motordan da çıkıyor egsozlarım açık. O sesi çok da seviyorum. Pat pat özellikle çıkartıyorum basıyorum gaza devrni yükseltiyorum vites değiştirirken yapıyor süper. Arada egsozdan ateşte çıkıyor gece karanlığında egsozdan ateşte çıktımı yemede yanında yat filmlerdeki gibi valla. Yihuuuuuuu :D