tekrar merhaba dostlarım...
Ben bir scooter kullanıcısıyım biliyorsunuz , aranızda bunu daha önce bilenlerde var zaten..scooterlerin varyatörlarine ayar yapılabildiğini biliyorum , ama ;
as 125 T lerin varyatörlerine ne ölçüde müdahale veya ayar yapılabildiğini bilemiyorum , çünkü orta süratlerde (50-60 Km) makinanın yüksek devirlere çıkmasını istemiyorum , daha rahat çalışması , sakin ve serin olması gerektiğini düşünüyorum..Evet , motor küçük ve beygir gücü düşük olmasına rağmen makinayı hiç zorlamadım ve yormadım.düz yoldaki performansının "biraz daha" yüksek olması için varyatör ayarı yapılabilirmi ?..( tabii bir tarafı yapalım derken başka bir tarafı da bozmayalım)..
evet sayın ustalarım , değerli dostlar , meraklı arkadaşlar !...
daha önce böyle bir uygulama yapmış olan varsa lütfen fikirlerini yazsınlar, ne kadar hız artışı oldu ? yakıtı muhakkak artacaktır , ne kadar arttı?..yokuş yukarı performansı ne kadar düştü ?..daha sonra varyatörde aşınma sorunları , debreyaj problemleri çıktımı?..
kayış olarak ; daha sağlam veya nitelikli kayış varmı (as 125 T lere uygun olarak)?..Mesela biz otomotivciler bazen söyleriz : şu markanın balataları falanca markaya tıpatıp oluyor falan gibi mesela....
Eğer varyatör ayarı riskli oluyorsa , (...ki kurcalamak bana da iyi bir fikirmiş gibi gelmiyor) arka tekerleri ve jantları 150 T lerin jantları ve tekerleri ile değiştirebilirmiyiz ? çünkü 150 cc lik scooter ların jantları biraz daha çapı büyük oluyor , hali ile sürat birkaç Km daha artmış oluyor..ne dersiniz ?..
Takdir edersiniz ki : denemesi bedava değil !..birilerine danışmak lazım !..
bu arada : ben motorumda tam sentetik 0-30 yağ kullanıyorum , motoun sesi bile farklı , haberiniz olsun !..Biraz pahalı ama öteki yağlar kadar kirlenmiyor hemde yağ bozulmuyor (tek silindirli motor ne kirletecek zaten) tüm yazı o yağla çıkarırsınız !....bilgilerinizi paylaşmayı bekliyorum
saygılar .........