Kullanıcı Adı: Şifre: - Şifrenizi mi Unuttunuz?
Raptor Riders'a Henüz Üye Değil misiniz? Lütfen Kayıt Olun!

Sayfa 6 Toplam 7 Sayfadan BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu
Toplam 63 adet sonuctan sayfa basi 51 ile 60 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #51

    erkopaşa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    erkan dülger
    Öğretmen
     VFR 800X Crossrunner
     Ankara/Gölbaşı
    Üyelik:03.Nisan.2018 | Yaş: 48
    Mesajlar: 5,159  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    13,213
    Beğenilmiş
    5,038
    Maşallah değmesin, fotoğraflar isteriz

    SM-A566B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    CELİL (07.Temmuz.2025), deatheater (07.Temmuz.2025), Kediens (07.Temmuz.2025), newmoon06tr (07.Temmuz.2025), Resul.D (07.Temmuz.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    Zalime sessizlik, zulme ortak olmaktır...

  2. #52

    Kediens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Enes Ünlü
    İşçi
     Benda Rock Greystone BD300
     İstanbul
    Üyelik:06.Ocak.2025 | Yaş: 33
    Mesajlar: 401  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    1,933
    Beğenilmiş
    402
    Alıntı erkopaşa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah değmesin, fotoğraflar isteriz
    sen yazınca farkettim abi fotosunu çekmiyorum uzun zamandır güncel halini bi fotolayayım ama önce yıkamam lazım
    CELİL (07.Temmuz.2025), deatheater (07.Temmuz.2025), erkopaşa (08.Temmuz.2025), Resul.D (07.Temmuz.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    "...You have to realize that someday you will die, Until you know that, you are useless."

  3. #53

    erkopaşa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    erkan dülger
    Öğretmen
     VFR 800X Crossrunner
     Ankara/Gölbaşı
    Üyelik:03.Nisan.2018 | Yaş: 48
    Mesajlar: 5,159  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    13,213
    Beğenilmiş
    5,038
    Alıntı Kediens Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen yazınca farkettim abi fotosunu çekmiyorum uzun zamandır güncel halini bi fotolayayım ama önce yıkamam lazım
    Şöyle pırıl pırıl yakışıklı fotoğrafları bekliyoruz Enes

    SM-A566B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    CELİL (08.Temmuz.2025), deatheater (08.Temmuz.2025), Kediens (16.Temmuz.2025), Resul.D (10.Temmuz.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    Zalime sessizlik, zulme ortak olmaktır...

  4. #54

    Kediens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Enes Ünlü
    İşçi
     Benda Rock Greystone BD300
     İstanbul
    Üyelik:06.Ocak.2025 | Yaş: 33
    Mesajlar: 401  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    1,933
    Beğenilmiş
    402
    Alıntı erkopaşa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle pırıl pırıl yakışıklı fotoğrafları bekliyoruz Enes
    Şu fotoları şöyle bırakayım abi :D

    IMG_2948.jpg
    IMG_2947.jpg
    IMG_2946.jpg
    IMG_2945.jpg
    CELİL (16.Temmuz.2025), deatheater (16.Temmuz.2025), erkopaşa (26.Temmuz.2025), Küpeli (16.Temmuz.2025), newmoon06tr (20.Temmuz.2025), Raci06 (16.Temmuz.2025), Rastafaray06 (16.Temmuz.2025), Resul.D (28.Ağustos.2025), Rutkay Ediz (21.Temmuz.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    "...You have to realize that someday you will die, Until you know that, you are useless."

  5. #55

    Kediens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Enes Ünlü
    İşçi
     Benda Rock Greystone BD300
     İstanbul
    Üyelik:06.Ocak.2025 | Yaş: 33
    Mesajlar: 401  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    1,933
    Beğenilmiş
    402

    Benda Rock 250 Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler

    Bu mesaj için yeni konu açsam mı bilemedim ama şimdilik buraya yazayım.

    Benda Rock 250 Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler
    BD300-16 Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler
    Benda Rock Greystone Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler
    (model her ülkede farklı isimle anılıyor diye hepsini yazdım)

    Önce kroniklerle başlayalım;

    - Fabrikasyon lastikler CST marka ve özellikle ıslak zeminte tutuş yok denecek kadar az, tozlu yollarda ve ani gaz açmalarda patinaja kalabiliyor ama motorun dengesi iyi abartmadıkça motor kendini toparlıyor.
    Çözüm: Bunu bilerek dikkatli kullanın ya da direkt lastikleri değiştirin.


    - Egzoz koruma sacları punta kaynak ile sabitlenmiş ve zamanla önce zırıldamaya sonra düşmeye başlıyor. Egzozun kendisi ve koruma sacı farklı metallerden olduğu için ısınıp soğudukça kaynaklar atıyor. (Neredeyse her kullanıcının başına geliyor)
    Çözüm: Birkaç konuma metal kelepçe atılabilir veya kaynakçıda güzelce yeniden kaynaklanabilir.


    - Hava filtresinin hava girişi neredeyse motor bloğuyla bitişik, haliyle motor sıcak hava çekiyor. Çok sıcak havalarda güçten düşme ve vuruntu sesine benzer bi ses gelebiliyor bloktan.
    Çözüm: Hava filtresi kapağının ön tarafına birkaç delik açılarak rahat nefes alması sağlanabiliyor.


    - Ön tekerin büyüklüğü ve radyatöre çok yakın olması sebebiyle radyatör sadece ufak bir aralıktan hava alabiliyor. Bir de ön pistonun manifoldu radyatöre çok yakın onun ısısı da radyatörü etkiliyor. Ayrıca radyatörün aralıkları çok dar kirlendikçe motorun soğuması zorlaşıyor.
    Çözüm: Radyatörün önünü sosis çanta, koruma demiri bağlantısı gibi şeylerle kapatmamak ve temizliğine dikkat etmek. Yıkarker basınçlı suyu radyatöre direkt tutmayın kanallar yamuluyor, bunun yerine asperox yağ sökücü sıkıp bi süre kirlerin gevşemesini bekleyip tazyiksiz suyla durulamak yeterli oluyor.


    - Hararet ışığı çok erken yanıyor çünkü 88derecelik termostat kullanılmış ve o ısıya çıkmadan önce soğutma sıvısının sirkülasyonuna izin vermediği için çoktan ısınmış olan bloğu soğutmaya çalışıyor ve yetersiz kalıp ışık yakıyor.
    Çözüm: Bu konuda radyatörün temizliği doğru soğutmada yine önemli. Termostatı sıcak havalarda söküp soğutma sirkülasyonunu sabit hale getirince hararet ışığı ekstrem durumlar harici yanmıyor.
    Dilerseniz daha düşük dereceli (örneğin 75lik) termostat takabilirsiniz. (Henüz araştırmadım bulursanız bana da link verin :) )


    - Fabrika çıkışlı debriyaj manetinin cıvata somunu sürekli gevşiyor.
    Çözüm: Contalı/kilitli somun ve locktite ile sabitlenebiliyor.


    - Debriyaj manetindeki boşluk nedeniyle çok titriyor.
    Çözüm: “Yamaha MT 25 debriyaj mandal yayı”nı debriyaj tasının oradaki mandala takınca çözülüyor.


    - Özellikle artçılı kullanıyorsanız arka amortisörlerden gıcırtı gelebiliyor.
    Çözüm: Amortisörlerin üst bağlantıların olduğu kısıma içten wd-40 veya gress sürmek.


    -Tüm civataları sık sık kontrol etmek gerekiyor özellikle; sağ ayak basamağın yanındaki koruma sacı vidası, koltuğun iki yanındaki şekilli pullu civatalar ve ayaklık müşürünün civatası.
    Çözüm: Loktitelamak.


    -Kitapçığında yağ değişimlerinde filtre de değişiyorsa 2.2L sadece yağ değişiyorsa 2L yağ koyun yazıyor ama bu yanlış. Filtreyle beraber 2L, filtre değişmiyorsa 1.8L civarı yağ yeterli. Fazlası hava filtresine basıyor.
    Çözüm: Yağ koyarken yandaki cam göstergeden kontrol ederek “F” seviyesine ulaşana kadar yağ koymak ve birkaç kez çalıştırıp soğutup tekrar kontrol etmek.


    - Aynalar “bar-end” dediğimiz gidon aynası türünden ve gidonun içerisindeki kauçuk parçayı sıkıştırma usulü sabitleniyor. Bu kauçuk zamanla sıkılamaz hale gelince ayna ayar tutmuyor.
    Çözüm: Kauçukları söküp kaynar suda eski formunu aldırıp gerekirse etrafına gidon çapı tutacak kadar teflon bant sarılarak tekrar montajlanabilir ayrıca bu kauçukların yerine kullanılabilecek metal aparatlar var, gidon ucu koruması alıp onların bağlantı aparatlarını da kullanabilirsiniz.


    - Fabrika çıkışı no-name kalitesiz bi bujiyle geliyor.
    Çözüm: NGK buji hatta Irıdyum NGK buji performansı arttırıyor. (Kodlarını altta teknik bilgiler kısımında vereceğim)


    -Özellikle 2024 sonu ve 2025 modellerde yağ gösterge camı montaj hatası nedeniyle bloğun içine düşüyor hem de 10km bile
    gitmeden olabiliyor bu…
    Çözüm: Sıfır alıyorsanız motoru bayide bakarken çaktırmadan cama hafifçe bastırın montajı hatalıysa oracıkta düşecektir zaten.

    (Ekleme 30.08.25)
    -KAYIŞTAN SES GELMESİ,
    Çözüm: Sağ taraftan arka teker bujonunu gevsetip 2mm kadar ayar vidasını gevşetip kayışı kasnağın ortasına alarak vidaları geri sıkmak.

    -ÖN veya ARKA FRENLERDEN SES GELMESİ
    Çözüm: Balataların kontrol edilerek uygun kalınlıkta olduğundan emin olmak değilse değişimi yapılması yoksa sökülüp tel fırça zımpara ile hafif şekilde temizlenip balata spreyi ile temizlenecek fren kaliperlerinde bulunan itici pistonların temizliğinin yapılıp balata takılı değil iken frene basarak bir miktar piston gövdelerinin yuvadan çıkartarak balata spreyi ile temizleyip kurumasını bekledikten sonra sprey yağ veya wd40 ile hafif bir şekilde silindir etrafının yağlanıp yuvaya uygun bir parça ile geri iterek ileri geri hareketinin kolaylaşmasını sağlamak ve fazlalıkları temizleyip geri monte etmek.



    Gelelim teknik bilgi kısmına:

    -Irıdyum Buji kodu: CR8EIX

    -Ön fren balatası mudaili: Honda CB1300 R balatası
    -Arka fren balatası mudaili: Nhc fren balatası 5039 arka - Harley Davidson XI 883 / Kawasaki Zx-7r / Gsx-r 600 700 100 (gold 148)
    (DİKKAT! Direkt uyumlu değil, üst taraftaki sivri kulakları tıraşlayınca uyumlu oluyor)

    -Yağ filtresi: Hiflo HF138, BEHR MAHLE OC574, MANN MW65 uyumlu

    -Arka kayış kasnağı rulman kodu: 6204

    -Tekerleklerin rulman kodu: 6303 ve 6302

    -Aktarma kayışının kodu: HTD 2000 8M

    -Oksijen sensörü kodu: 25 250 251

    (Ekleme 30.08.25)
    -Gösterge arkasındaki etikette yazan kod: 21NAO 46100 2023 05 16F 004

    -Akü boyutları: 110m yükseklik,150mm genişlik, 86mm derinlik

    -Akü değerleri : 12V 11.2A


    Bilgiler geldikçe mesaj düzenlenip eklenecektir…
    Adilcagliislek (28.Ağustos.2025), AhmetK (28.Ağustos.2025), bjorngelotte (28.Ağustos.2025), CELİL (28.Ağustos.2025), deatheater (28.Ağustos.2025), newmoon06tr (28.Ağustos.2025), Resul.D (28.Ağustos.2025), Rutkay Ediz (28.Ağustos.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025), Yusuf006emre (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    Konu Kediens tarafından (1 hafta önce Saat 13:43 ) değiştirilmiştir.
    "...You have to realize that someday you will die, Until you know that, you are useless."

  6. #56

    newmoon06tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Ali YENİAY
    R CMSGT.
     Suzuki Intruder M-800 (Thunderbolt)
     Ankara
    Üyelik:06.Ekim.2014 | Yaş: 54
    Mesajlar: 3,779  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    21,900
    Beğenilmiş
    3,434
    Enes eline koluna bilgine sağlık. Ayrıntılı verdiğin bilgileri Benda nin servisi dahi bilmiyordur.

    RMX3085 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Adilcagliislek (28.Ağustos.2025), bjorngelotte (28.Ağustos.2025), CELİL (28.Ağustos.2025), deatheater (28.Ağustos.2025), Kediens (28.Ağustos.2025), Resul.D (28.Ağustos.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    OF COURSE, AIR FORCE

  7. #57

    AhmetK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Ahmet Kebapcı
    Bilgisayar Mühendisi
     Hyosung GV250 2015 EFI
     İstanbul
    Üyelik:16.Ağustos.2024
    Mesajlar: 208  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    150
    Beğenilmiş
    208
    Eline emeğine sağlık
    Adilcagliislek (28.Ağustos.2025), CELİL (28.Ağustos.2025), deatheater (28.Ağustos.2025), Kediens (28.Ağustos.2025), newmoon06tr (29.Ağustos.2025), Resul.D (28.Ağustos.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.

  8. #58

    CELİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    CELİL ÜSTÜN
    HÜR GENERAL
     YAMAHA XVS950A
     İstanbul - Büyükçekmece (Avrupa Yakası)
    Üyelik:08.Haziran.2009 | Yaş: 57
    Mesajlar: 22,769  |   0 Rh (+)
    Beğenmiş
    50,074
    Beğenilmiş
    6,718
    Enes emeğine sağlık çok iyi faydalı bir bilgilendirme 👍👍👍
    deatheater (28.Ağustos.2025), Kediens (28.Ağustos.2025), newmoon06tr (29.Ağustos.2025), Rastafaray06 (29.Ağustos.2025), Tarmina (28.Ağustos.2025) Bunu beğendi.

  9. #59

    Tarmina - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Tolga Perkin
    Halkla İlişkiler Uzmanı
     Benda Rock BD300
     Tekirdağ
    Üyelik:01.Eylül.2024
    Mesajlar: 536  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    5,219
    Beğenilmiş
    536
    Alıntı Kediens Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu mesaj için yeni konu açsam mı bilemedim ama şimdilik buraya yazayım.

    Benda Rock 250 Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler
    BD300-16 Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler
    Benda Rock Greystone Kronikleri, çözümleri ve teknik bilgiler
    (model her ülkede farklı isimle anılıyor diye hepsini yazdım)

    Önce kroniklerle başlayalım;

    - Fabrikasyon lastikler CST marka ve özellikle ıslak zeminte tutuş yok denecek kadar az, tozlu yollarda ve ani gaz açmalarda patinaja kalabiliyor ama motorun dengesi iyi abartmadıkça motor kendini toparlıyor.
    Çözüm: Bunu bilerek dikkatli kullanın ya da direkt lastikleri değiştirin.


    - Egzoz koruma sacları punta kaynak ile sabitlenmiş ve zamanla önce zırıldamaya sonra düşmeye başlıyor. Egzozun kendisi ve koruma sacı farklı metallerden olduğu için ısınıp soğudukça kaynaklar atıyor. (Neredeyse her kullanıcının başına geliyor)
    Çözüm: Birkaç konuma metal kelepçe atılabilir veya kaynakçıda güzelce yeniden kaynaklanabilir.


    - Hava filtresinin hava girişi neredeyse motor bloğuyla bitişik, haliyle motor sıcak hava çekiyor. Çok sıcak havalarda güçten düşme ve vuruntu sesine benzer bi ses gelebiliyor bloktan.
    Çözüm: Hava filtresi kapağının ön tarafına birkaç delik açılarak rahat nefes alması sağlanabiliyor.


    - Ön tekerin büyüklüğü ve radyatöre çok yakın olması sebebiyle radyatör sadece ufak bir aralıktan hava alabiliyor. Bir de ön pistonun manifoldu radyatöre çok yakın onun ısısı da radyatörü etkiliyor. Ayrıca radyatörün aralıkları çok dar kirlendikçe motorun soğuması zorlaşıyor.
    Çözüm: Radyatörün önünü sosis çanta, koruma demiri bağlantısı gibi şeylerle kapatmamak ve temizliğine dikkat etmek. Yıkarker basınçlı suyu radyatöre direkt tutmayın kanallar yamuluyor, bunun yerine asperox yağ sökücü sıkıp bi süre kirlerin gevşemesini bekleyip tazyiksiz suyla durulamak yeterli oluyor.


    - Hararet ışığı çok erken yanıyor çünkü 88derecelik termostat kullanılmış ve o ısıya çıkmadan önce soğutma sıvısının sirkülasyonuna izin vermediği için çoktan ısınmış olan bloğu soğutmaya çalışıyor ve yetersiz kalıp ışık yakıyor.
    Çözüm: Bu konuda radyatörün temizliği doğru soğutmada yine önemli. Termostatı sıcak havalarda söküp soğutma sirkülasyonunu sabit hale getirince hararet ışığı ekstrem durumlar harici yanmıyor.
    Dilerseniz daha düşük dereceli (örneğin 75lik) termostat takabilirsiniz. (Henüz araştırmadım bulursanız bana da link verin )


    - Fabrika çıkışlı debriyaj manetinin cıvata somunu sürekli gevşiyor.
    Çözüm: Contalı/kilitli somun ve locktite ile sabitlenebiliyor.


    - Debriyaj manetindeki boşluk nedeniyle çok titriyor.
    Çözüm: “Yamaha MT 25 debriyaj mandal yayı”nı debriyaj tasının oradaki mandala takınca çözülüyor.


    - Özellikle artçılı kullanıyorsanız arka amortisörlerden gıcırtı gelebiliyor.
    Çözüm: Amortisörlerin üst bağlantıların olduğu kısıma içten wd-40 veya gress sürmek.


    -Tüm civataları sık sık kontrol etmek gerekiyor özellikle; sağ ayak basamağın yanındaki koruma sacı vidası, koltuğun iki yanındaki şekilli pullu civatalar ve ayaklık müşürünün civatası.
    Çözüm: Loktitelamak.


    -Kitapçığında yağ değişimlerinde filtre de değişiyorsa 2.2L sadece yağ değişiyorsa 2L yağ koyun yazıyor ama bu yanlış. Filtreyle beraber 2L, filtre değişmiyorsa 1.8L civarı yağ yeterli. Fazlası hava filtresine basıyor.
    Çözüm: Yağ koyarken yandaki cam göstergeden kontrol ederek “F” seviyesine ulaşana kadar yağ koymak ve birkaç kez çalıştırıp soğutup tekrar kontrol etmek.


    - Aynalar “bar-end” dediğimiz gidon aynası türünden ve gidonun içerisindeki kauçuk parçayı sıkıştırma usulü sabitleniyor. Bu kauçuk zamanla sıkılamaz hale gelince ayna ayar tutmuyor.
    Çözüm: Kauçukları söküp kaynar suda eski formunu aldırıp gerekirse etrafına gidon çapı tutacak kadar teflon bant sarılarak tekrar montajlanabilir ayrıca bu kauçukların yerine kullanılabilecek metal aparatlar var, gidon ucu koruması alıp onların bağlantı aparatlarını da kullanabilirsiniz.


    - Fabrika çıkışı no-name kalitesiz bi bujiyle geliyor.
    Çözüm: NGK buji hatta Irıdyum NGK buji performansı arttırıyor. (Kodlarını altta teknik bilgiler kısımında vereceğim)


    -Özellikle 2024 sonu ve 2025 modellerde yağ gösterge camı montaj hatası nedeniyle bloğun içine düşüyor hem de 10km bile
    gitmeden olabiliyor bu…
    Çözüm: Sıfır alıyorsanız motoru bayide bakarken çaktırmadan cama hafifçe bastırın montajı hatalıysa oracıkta düşecektir zaten.

    Gelelim teknik bilgi kısmına:

    -Irıdyum Buji kodu: CR8EIX

    -Ön fren balatası mudaili: Honda CB1300 R balatası

    -Arka fren balatası mudaili: Nhc fren balatası 5039 arka - Harley Davidson XI 883 / Kawasaki Zx-7r / Gsx-r 600 700 100 (gold 14
    (DİKKAT! Direkt uyumlu değil, üst taraftaki sivri kulakları tıraşlayınca uyumlu oluyor)

    -Yağ filtresi: Hiflo HF138, BEHR MAHLE OC574, MANN MW65 uyumlu

    -Arka kayış kasnağı rulman kodu: 6204

    -Tekerleklerin rulman kodu: 6303 ve 6302

    -Aktarma kayışının kodu: HTD 2000 8M

    -Oksijen sensörü kodu: 25 250 251


    Bilgiler geldikçe mesaj düzenlenip eklenecektir…
    Eline emeğine sağlık benda servisi görsün de işi öğrensin senden
    CELİL (28.Ağustos.2025), deatheater (28.Ağustos.2025), Kediens (29.Ağustos.2025), newmoon06tr (29.Ağustos.2025), Rastafaray06 (29.Ağustos.2025), Resul.D (29.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    ​True Homies Make You Feel Good

  10. #60

    deatheater - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Yiğit Efe Üstündağ
    Makine Teknisyeni
     Hyosung GV 250
     İstanbul - Küçükçekmece
    Üyelik:22.Kasım.2024 | Yaş: 23
    Mesajlar: 479  |   A Rh (+)
    Beğenmiş
    4,806
    Beğenilmiş
    479
    Enes usta emeğine sağlık, her gün yeni bir bilgi diyorduk bu sefer senden geldi

    SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    CELİL (29.Ağustos.2025), karatepeemre2 (30.Ağustos.2025), Kediens (29.Ağustos.2025), newmoon06tr (29.Ağustos.2025), Rastafaray06 (29.Ağustos.2025), Resul.D (29.Ağustos.2025), Tarmina (30.Ağustos.2025) Bunu beğendi.
    better to burn out than to fade away

Sayfa 6 Toplam 7 Sayfadan BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Yukarı Çık